Is dit klantvriendelijk en rechtsgeldig?????
Het is klantvriendelijker dan wat MM had moeten doen, maar niet rechtsgeldig. Ik verklaar mij nader: wat MM had moeten doen is A) het product omruilen tegen hetzelfde, werkende product. B) het product (laten) herstellen (waarbij u het een paar weken kan kwijt zijn). In dat geval had u moeten ondergaan wat MM besliste: ofwel een nieuw toestel in ontvangst nemen, maar meer waarschijnlijk: weken wachten op de herstelling.
Nu hebt u echter meer keuze: u kan me de bons ofwel een nieuw (zelfde) toestel kopen, of u kan er iets helemaal anders mee kopen. Het is dus klantvriendelijker dan wat MM volgens de wet had moeten doen. U hebt deze oplossing aanvaard, dus de zaak ik gesloten.
U had op het moment dat de bons u aangeboden werden, het recht te eisen dat MM uw product zou opsturen voor herstelling of een nieuw product (maar met de bons kan u dit laatste nog steeds). U had echter niet het recht uw geld terug te eisen. MM moet immers de kans krijgen het toestel te herstellen.
Kortom: wees blij hiermee. Voor hetzelfde geld zegt MM: "Toestel defect, mijnheer? Geen pobleem, we sturen het op voor herstellen, en binnen een maand kan u het komen afhalen." en dit zonder enige vorm van compensatie. Nu kan u, als u wil, ditzelfde toestel opnieuw kopen, of kiezen voor iets anders...
Edit: veel te snel geantwoord. Had nog niet gelezen dat het geen DEFECT product was, maar een miskoop van de TS. Deze mag idd blij zijn dat het product nog teruggenomen werd.
Wat
En je kan ook geen dingen vragen waar je geen weet van hebt.
Ik wist totaal niet dat er 2 frequenties in omloop zijn bij afstandsbedieningen. Hun product (van 150 €) zou toch met beide moeten om kunnen..
betreft: dat u dit niet wist, is niet de fout van de fabrikant. Uw aanname dat het product met beide moet om kunnen, is ook niet correct. In die optiek zou je ervan uitgaan dat kookpotten op zowel vitroceramische kookfornuizen als inductieplaten kunnen gebruikt worden. Dit is ook niet voor alle potten het geval. Of dat software zowel op Windows als MacOS draait. Ook niet het gval. De consument moet zich ook wat informeren (laten informeren).