slecht geplaatste isolatie

Anonieme gebruiker
Topic Starter

slecht geplaatste isolatie

#1 , 16 jan 2013 14:32

In 2011 werd er door een vakman isolatie aangebracht in een gedeelte van mijn woning (zolder)
Op het eerste zicht leek alles in orde en heb dan ook de kostprijs volledig betaald.
Maar wat blijkt nu:

- Het merk van het isolatie glaswol deken -Ursa- dat tussen de keepers gestoken werd komt niet overeen met het merk vermeld op de factuur (isoconfort van Isover) Er werd een verouderde en goedkopere wol gebruikt.

- De boven op de wol geplaatste eurowall isolatie platen met dampscherm werden averechts geplaatst, dampscherm naar buiten in plaats van naar binnen.
Dit kan condens veroorzaken

- De voegen tussen de eurowall platen dienen te worden gedicht met een daarvoor bestemde tape, dit werd niet gedaan.
Nochtans zou dit een vereiste zijn voor een goede isolatie.

Een ander vakman die onlangs werken uitvoerde in mijn woning stelde deze slechte uitvoering vast.

Kan ik die aannemer na bijna 2 jaar alsnog in gebreke stellen?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre

#2 , 20 jan 2013 18:52

Ja dat kan u maar dan zal u deze flagrante fouten moeten kunnen bewijzen en het oordeel van een andere vakman is daarvoor geen voldoende bewijs.
U kan daarvoor de Verzoeningscommissie voor de bouw aanspreken maar ik denk dat u eerder naar de rechtbank zal moeten stappen teneinde een onafhankelijk persoon aangesteld te krijgen om een rapport op te maken.

Echter: u hebt de isolatie en het merk aanvaard. Dat ze oud is is contesteerbaar, als ze dezelfde specificaties heeft dan zal dat worden verorpen
Daar is m.i. niks meer aan te veranderen u had eerder moeten protesteren
Afkleven met een tape is geen vereiste. Het is beter maar is zeker geen verplichting die zou kunnen vallen onder correcte uitvoering.
Deze manier van werken is alleen een absolute vereiste als er bvb een norm met betrekking tot luchtdichtheid werd afgesproken.
Maar daarvoor moet het dak zelf in een volledig ander concept zitten.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2013 13:40

Echter: u hebt de isolatie en het merk aanvaard. Dat ze oud is is contesteerbaar, als ze dezelfde specificaties heeft dan zal dat worden verorpen
Daar is m.i. niks meer aan te veranderen u had eerder moeten protesteren
1. Op de factuur staat een ander merk vermeld
2. De geplaatste isolatie was afgedekt met platen
Wanneer heeft de TS dan dit merk volgens u aanvaard?
Wanneer had de TS moeten protesteren? Had de TS eerst het werk van de vakman terug moeten afbreken om te kijken of alles volgens de regels was geplaatst en zoals beschreven op factuur?

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”