aankoop niet intact

Lousia
Topic Starter

aankoop niet intact

#1 , 07 dec 2012 21:03

Ik heb via een tweedehands site op internet vorige week een servies aangekocht.
Dit servies werd verzonden maar daar het zeer slecht verpakt was is er een gedeelte gebroken.
Gisteren ontvangen.
Ik denk dat dit ten mijne last zal zijn.
Tweede probleem : er was een suikerpot bij waarvan het dekseltje gekleefd was en dit was niet vermeld bij de aankoop door de verkoper.
Ik heb een mail waarin vermeld staat uit welke delen het servies bestond en nergens was er sprake dat er iets gekleefd was.
Anders zou ik dit set niet gekocht hebben.

Ik heb een mail gezonden met de opmerkingen naar de verkoper en wens een tussen komst maar deze antwoord niet.
Wat zijn mijn rechten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2012 21:05

Wat zijn de contractregels op die site ?

Lousia
Topic Starter

#3 , 07 dec 2012 21:11

De site is niet verantwoordelijk. Zij brengen enkel de koper en verkoper samen door middel van een advertentie.
Dat wist ik .
Maar hoe moet ik de verkoper aanpakken omdat ik niet gekregen heb waar ik voor betaald heb namelijk een stuk dat niet intact was en gekleefd zonder vermelding op de aanbieding en niets vermeld bij de afhandeling van de verkoop op afstand..

Reclame

Franciscus

#4 , 07 dec 2012 21:14

Wat staat er op de site inzake klachtprocedures enz .

Lousia
Topic Starter

#5 , 07 dec 2012 21:21

Dat ik dit met de verkoper moet regelen.
Zij zijn maar tussen persoon.

Franciscus

#6 , 07 dec 2012 21:23

Dan is de volgende stap hem aangetekend in gebreke stellen.
Indien beide particulieren en bedrag onder de €1860 zal het vrederechter worden.

j.demoor

#7 , 09 dec 2012 08:45

"Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper,zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is....Art.1606.De levering van roerende goederen geschiedt :Of door de werkelijke overgave...Art.1614.De zaak moet geleverd worden in de staat waarin zij zich op het ogenblik van de koop bevindt...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Jef 007

#8 , 09 dec 2012 09:39

dus het servies moet intact geleverd worden? anders geen koop??

mava105

#9 , 09 dec 2012 11:16

Persoonlijk koop en verkoop ik regelmatig op dergelijke sites.
Nooit zal ik iets breekbaar laten verzenden via post of koerierbedrijf. Ik doe dan de moeite om het zelf gaan af te halen, zelf als het aan de andere kant van het land is. Het moet dan ook een object zijn dat echte die moeite waard is.
Voor breekbare voorwerpen die ik verkoop, zet ik erbij dat ze enkel af te halen zijn.
Zo voorkom je problemen. :D

Gebruiker21

#10 , 10 dec 2012 11:20

Een servies verzenden via de post? Waar zaten jullie gedachten (zowel van de koper als de verkoper)??? Je mag al blij zijn als de post een kussen in één stuk afgeleverd krijgt!

Sorry, hoor, maar hoe goed de verkoper dat servies ook had verpakt, de kans dat er stukken gebroken zouden zijn, is zeer, zeer groot. Daar denk ik dus niet dat de verkoper in de fout is gegaan. Daarvoor zal je je tot de post moeten wenden, vrees ik.

Het gelijmde dekseltje is iets anders, uiteraard, daar spreek ik me niet over uit (mij lijkt het dat de verkoper dit inderdaad even had moeten vermelden). Maar dit staat los van het feit dat een deel van het servies gebroken is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lousia
Topic Starter

#11 , 10 dec 2012 13:03

Ik heb geen probleem dat er 2 stukken van het servies gebroken waren bij de verzending maar wel dat het topje van het dekseltje van de suikerpot gekleefd was.
Ik zelf heb al verschillende stukken van een servies verzonden maar goed verpakt en nog geen breuk gehad.

Gebruiker21

#12 , 10 dec 2012 13:51

Wat stond er exact in de beschrijving van de advertentie? Stond daar expliciet vermeld dat alles in perfecte staat was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”