Een tijdje terug hebben ze mijn ramen geleverd. Tijdens het plaatsen heb ik gezien dat twee ramen een verkeerde binnenafwerking hadden.
Het zijn houten ramen en binnenin zit er een houten aanslaglat waartegen het raam steunt.
Normaal moesten alle ramen een rechthoekige aanslaglat hebben (staat weliswaar niet op de offerte, maar het werd zo afgesproken). Mijn twee grootste ramen hebben een gebogen aanslaglat.
Ik heb dit de dag nadien telefonisch gemeld aan de aannemer. Hij ging dit navragen in de fabriek.
Een tijd later kreeg ik telefonisch antwoord dat dit een productiefout was. Dat bij ramen met een grote afmeting het computerprogramma altijd overschakelde naar gebogen aanslaglat. Ik was de eerste die dit opmerkte en hierbij werd dan ook deze fout in het computerprogramma aangepast.
Als ik dan vroeg aan hem om andere latten aan de binnenkant te plaatsen kreeg ik als antwoord dat dit niet meer aangepast kon worden, omdat ze er met nagels ingeschoten was. Ik heb het verschillende malen gevraagd om het in orde te brengen, maar het kwam er op neer dat de ramen er zo gingen inblijven.
Ik vermoedde dan ook dat ik een financiële compensatie ging krijgen aangezien ik de "verkeerde" ramen gekregen had.
Nu krijg ik de finale factuur, zonder een compensatie.
Wanneer ik hem hierover aanspreek krijg ik hetvolgende te horen. De offerte werd vorig jaar in september getekend en de ramen konden pas in maart opgemeten worden. Er is dit jaar een prijsstijging ingevoerd van 4%. Dit is de compensatie die ik voor deze fout gekregen heb.
Wat moet ik hiermee doen? Is deze compensatie correct van hem? Indien niet, wat is de procedure, de factuur niet betalen tot alles in orde is,...?