Drone gekocht en na drie weken defect.

Oude Belg
Topic Starter

Re: Coolblue

#1 , 30 okt 2012 11:32

Nee. De eindverkoper is verantwoordelijk voor de garantie. Met de invoerder of fabrikant hebt u niets te maken. Ze zeggen dat ze de wet volgen (artikel 10 van hun verkoopsvoorwaarden) en plaatsen daar ook een link naar de wetgeving. : http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... _garantie/
Merk op dat in de wetgeving steeds sprake is van de verkoper, niet van de fabrikant.

PS : geen namen van bedrijven noemen; verwijder die best).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2012 11:52

izebal, laat ook even weten of je het opgelost gekregen hebt met de verkoper. Ik koop daar ook af en toe wel eens iets. Nog nooit iets defect gehad, maar dit kan altijd nog komen, uiteraard...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 08 dec 2012 17:23

In de wet staat zeer duidelijk uitgelegd wat en hoe de garantieprocedure werkt.
Misschien toch eens de tekst die in de link van Oude Belg is aangegeven eens lezen.
Sommige herstellingen van materiaal gaan de halve wereld rond.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 17 dec 2012 07:59

Leuk te horen dat alles naar tevredenheid opgelost is. Ik kan er dus met een gerust hart blijven kopen (niet dat het zoveel gebeurt, maar toch).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”