Foutieve gravering messenset

Kunlun
Topic Starter
Berichten: 2

Foutieve gravering messenset

#1 , 01 okt 2012 17:01

Hallo iedereen

Op woensdag 19 september ben ik een messenset gaan bestellen bij X in stad Y. Inclusief gravering heb ik in totaal €347 betaald, dit heb ik reeds cash betaald op woensdag. De dag erna (donderdag 20 september) zou ik het kunnen afhalen. Dus donderdag ben ik omstreeks 14u naar daar gegaan maar bleek dat een medewerkster zich had gesneden en naar het ziekenhuis was samen met de persoon verantwoordelijk voor de graveringen, ze hadden me gegarandeerd dat de ze in een half uur terug zouden zijn en dat ze mijn messen als eerste gingen graveren. Geen probleem voor mij, ik ging ondertussen wat boodschappen doen. Een half uurtje later kwam ik terug in de winkel en bleek dat mijn naam verkeerd gegraveerd was. Ipv een U in mijn voornaam staat er een A, ik heb mijn naam gewoon in geschreven schrift genoteerd en niet in hoofdletters (wat ook niet vereist was) en mijn gsmnummer stond ook duidelijk op het blad. Nu zag ik duidelijk op hun exemplaar van de bestelbon dat mijn U verandert is in een A, en dit is zéker niet door mij gedaan. Ik heb mijn exemplaar nog van de bestelbon en hier is duidelijk, althans mijn oordeling, te zien dat het een U is. Nu, de enige compensatie die zij wouden voorzien is de 20 euro graveringskosten terugbetalen, hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb alles daar laten staan en gezegd dat ze nog wat van mij zouden horen.

De dag erna op vrijdag 21 september heb ik een aangetekend sturen verzonden met ingebrekestelling en dat ik binnen de 8 dagen het totale bedrag op mijn bankrekening verwacht. Indien niet, zou ik verdere stappen ondernemen. Volgens de tracking is de brief dinsdag aanvaard en de termijn is dus ondertussen vervallen, maar het bedrag staat niet op mijn rekening.

Ik zit uiteraard heel verveeld met heel de kwestie, bij twijfel konden ze altijd even bellen ter bevestiging maar ze besloten dan maar de gok te nemen en zelfs mijn naam op de bestelbon aan te passen (vervalsing van geschriften?). Nu komt mijn vraag zo wat, hoe moet het nu verder? Ik beschik niet over een rechtsbijstandverzekering dus ik weet niet goed wat doen. Soms advies?

Alvast bedankt

K.
Laatst gewijzigd door Kunlun op 01 okt 2012 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2012 23:09

Mogelijk de naam van de firma verwijderen noch de site noch uzelf zijn op deze site daarmee geholpen, integendeel.
Lees aub de algemene voorwaarden.

Kunlun
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 okt 2012 23:26

Excuses, naam is verwijderd.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 01 okt 2012 23:40

U mag niet zomaar het geld terugeisen, u moet de firma de kans geven te leveren wat u besteld heeft. Daarnaast kan het zijn dat ze gewacht hebben tot de laatste dag om terug te betalen, en moet dit nog verwerkt worden. Mocht het geld echter op het einde van de week niet op uw rekening staan, kan u verdere stappen nemen.

Bel hen eens, vraag hen wat ze van plan zijn (beleefd, en enkel deze vraag stellen, niet dreigen, geen andere vragen stellen). Blijven ze bij hun stelling (enkel graveringkosten terug betalen), dan stuurt u opnieuw een AS waarin het volgende staat:
Dat u op (datum) gegraveerde messen besteld heeft (kopie bestelbon bijsteken en naar verwijzen), dat u die op (datum) ging ophalen en merkte dat deze niet waren zoals besteld (fout beschrijven), dat u deze geweigerd heeft, dat u een AS heeft gestuurd die zij op (datum) ontvangen hebben.
Dat u een correcte levering verwacht tegen (2 weken in de toekomst), dat u anders ervan uitgaat dat zij het contract verbreken en u volledige terugbetaling verwacht tegen (zelfde datum) op rekeningnr (***-*****-**).
Dat deze brief geldt als enige ingebrekestelling, en dat u, indien zij niet ingaan op uw eisen, deze zaak op hun kosten aanhangig zal maken bij de bevoegde rechtbank.
Voor de goede orde ook met de gewone post verzonden, en met vriendelijke groeten uiteraard.

Terug naar “Gebrekkige Producten”