Ik heb een nieuwe Hyundai Santa Fe gekocht, niet bij een Hyundai dealer. Wel bij een onafhankelijke Belgische prof. autohandelaar (vergelijkbaar met Cardoen).
Bij een Hyundai dealer krijg je 3 jaar garantie op deze wagen. Bij een onafhankelijke verkoper slechts de wettelijke 2 jaar.
Er is een productiefout aan de wagen. Schroefdraad van de behuizing van de transmissie is slecht getrokken en dit leidt tot olieverlies. Vastgesteld en gedocumenteerd door een Hyundai garage.
De invoerder beweert dat de wagen al ingeschreven was in Portugal eind '11 en wil dus enkel 2 jaar garantie geven vanaf die datum ondanks het feit dat er op de aankoopfactuur staat:
-kmstand:10
-wagen niet ingeschreven.
Ik heb ze die factuur bezorgd en gevraagd me de documenten te tonen waaruit zou moeten blijken dat dit geen nieuwe wagen is. Geen reactie dusver.
Ondanks het feit dat ze niet ontkennen dat de wagen actueel onder garantie staat, geven ze niet thuis voor de terugbetaling van de reeds betaalde factuur en de vervanging van de behuizing.
Het lijkt erop dat ze voorlopig elke vorm van communicatie weigeren in de hoop dat ik het opgeef.
Wat kan ik het best doen?
Bedankt