geleverde planten waren verdord

MONACO
Topic Starter

geleverde planten waren verdord

#1 , 21 jul 2012 20:49

Heb over een paar maanden een tuinier laten komen om een ganse rij laurierstruiken aan 12,50 E het stuk te planten. Eén plant geeft bladeren en al de rest is verdord droog hout goed om op te branden. Ik veronderstel dat hiervoor niets kan ondernomen worden omdat men dit waarschijnlijk aan het slechte weer zal wijten. Ben er in ieder geval met de plaatsing en ophoging van grond een flink bedrag aan kwijt voor niets.
mvgr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jul 2012 22:22

Meestal geven tuinbedrijven daar een waarborg op.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jul 2012 11:42

Indien het om een erkend tuinaanlegbedrijf gaat, zal deze wel waarborg geven. Lees er zijn algemene voorwaarden eens op na.
Bij de heraanleg van mijn eigen tuin, enige jaren geleden, waren er na 1 jaar (na een strenge winter) een aantal planten, kapot. Ze werden zonder problmen na het eerste telefoontje vervangen. Tuinaanlegger is zelf niet eens komen kijken of mijn bewering klopte. :D

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jul 2012 11:19

Ik heb ook die ervaring met een tuinaannemer: van een haag waren 50% a 60% van de planten afgestorven na een jaar. deze zijn probleemloos vervangen door nieuwe exemplaren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”