Beste,
De distributie riem van mijn Peugeot 206 X-Line 1.1 - 3D is gesprongen tijdens het rijden.
De garage heeft ons uitgelegd dat dit normaal niet kan en dit deze eigenlijk maar vervangen moet worden op 120 000KM of 10 jaar oud.
De auto is heel veel op controle geweest. Altijd mooi op tijd.
Zelf ken ik niets van Auto's dus deden we hem gewoon binnen. En betaalden altijd mooi de factuur.
Nu de factuur voor deze (volgens mij 18 karaat gouden) distributie riem is 980,84 euro.
Ik begrijp dat hij uit garantie is en dat dit niet kosteloos kan verholpen worden. Maar had wel een tussenkomst verwacht. Tenslotte is de levensduur van die riem alles behalve voorbij. Dit is dus ofwel een fabricage fout van de auto, ofwel een fout van onze garage dat ze tijdens de verschillende nazichten dit niet tijdig hebben opgespoord.
In geval van dit laatste hebben we dus facturen betaald voor een nazicht dat niet correct is gebeurd.
Onze Garage en ook de klantendienst weigeren tussenkomst.
Ik ben bereid om ongeveer de helft te betalen maar de rest hebben ze naar mijn mening geen recht op.
Wat als ik slechts de helft betaal + een brief met de vraag voor een credit nota voor de helft van de factuur?
Sta ik dan sterk als ze eventueel juridische stappen zouden ondernemen?
Mvg