Probleem met online aankoop camera
Geplaatst: 09 mar 2012 14:07
Beste forumgenoten,
Ik ben zo vrij u volgende aangelegenheid voor te leggen:
Op 14/01/2011 kocht ik online een spiegelreflex camera
van het merk Panasonic. Het toestel kostte meer dan 200 euro.
Ondertussen heb ik nog niets anders dan problemen met het toestel gehad. Ik stuurde
het toestel al een eerste keer terug op 26/01/2012 omdat het toestel steeds een
foutmelding gaf. Toen ik het toestel enkele dagen later terugkreeg was dat probleem weI
opgelost, maar bleken aIle foto's die met het toestel worden genomen van een gebrekkige kwaliteit. Ik
heb het toestel vervolgens een tweede keer teruggestuurd op 03/02/2012, maar nu
krijg ik bericht van de verkoper dat het toestel niet meer te herstellen valt.
Het probleem is nu dat ik evenweI een waardebon kan krijgen voor de aankoop van een nieuw toestel, maar
blijkbaar niet voor de volledige waarde van mijn camera.
Ik kan daar moeilijk met akkoord gaan aangezien het toestel vanaf de aankoop problemen vertoonde. Ook online winkels zijn toch gebonden om tot 2 jaar toe garantie te verschaffen?
Ik veronderstel dat ik mij hier niet hoef bij neer te leggen , alleen weet ik er te weinig van en heb ik weinig vrienden met juridische kennis dus daarom vraag ik het hier eerst eens.
Met vriendelijke groeten
Simon
Ik ben zo vrij u volgende aangelegenheid voor te leggen:
Op 14/01/2011 kocht ik online een spiegelreflex camera
van het merk Panasonic. Het toestel kostte meer dan 200 euro.
Ondertussen heb ik nog niets anders dan problemen met het toestel gehad. Ik stuurde
het toestel al een eerste keer terug op 26/01/2012 omdat het toestel steeds een
foutmelding gaf. Toen ik het toestel enkele dagen later terugkreeg was dat probleem weI
opgelost, maar bleken aIle foto's die met het toestel worden genomen van een gebrekkige kwaliteit. Ik
heb het toestel vervolgens een tweede keer teruggestuurd op 03/02/2012, maar nu
krijg ik bericht van de verkoper dat het toestel niet meer te herstellen valt.
Het probleem is nu dat ik evenweI een waardebon kan krijgen voor de aankoop van een nieuw toestel, maar
blijkbaar niet voor de volledige waarde van mijn camera.
Ik kan daar moeilijk met akkoord gaan aangezien het toestel vanaf de aankoop problemen vertoonde. Ook online winkels zijn toch gebonden om tot 2 jaar toe garantie te verschaffen?
Ik veronderstel dat ik mij hier niet hoef bij neer te leggen , alleen weet ik er te weinig van en heb ik weinig vrienden met juridische kennis dus daarom vraag ik het hier eerst eens.
Met vriendelijke groeten
Simon