tweedehandswagen, problemen met garagehouder.

Dany ml
Topic Starter

tweedehandswagen, problemen met garagehouder.

#1 , 16 feb 2007 13:56

Onlangs heb ik me een tweedehandswagen aangeschaft, bij een handelaar. Na twee dagen bleek de koppeling stuk. Na veel heen en weer gebel heb ik de handelaar kunnen overtuigen om dit te laten herstellen op zijn kosten. Ik moest mijn wagen binnen doen bij een garage die voor die handelaar werkt met de belofte dat ik mijn wagen na drie dagen zou terug hebben. Na drie dagen bleek de wagen nog niet klaar. Twee dagen later heb ik teruggebeld en de wagen was nog steeds niet hersteld. Toen ben ik kwaad geworden ( heb het gevoel dat ze mij aan lijntje houden) en gezegd dat het een prutser was. Die garagist antwoordde mij dat ik dan nog maar 14 dagen kan wachten op mijn auto. Kan dit zomaar?? Wat kan ik ondernemen tegen zulke parktijken??
mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 16 feb 2007 15:30

In de eerste plaats terug naar de garage gaan en er de politie bij roepen.
Deze kunnen dan een pv opmaken over de handelswijze van de garagist.
Daarna kan je met die pv naar een raadsman/vrouw die verdere stappen kan ondernemen, hoewel dit vaak nietmeer nodig is na het optreden van de politie.

Bibendum

#3 , 17 feb 2007 21:05

Sperwer, ietwat inventief moet ik zeggen.

Je moet evenwel de volgende zaken in overweging nemen.
Het is evenwel uw eigendom die wagen dus je kan uw eigendom opeisen, wel opletten dat een garagehouder een retentierecht (mag uw wagen in bezit ( is geen eigendom) houden tot u betaald hebt voor herstellingen).

Ik wil maar zeggen het kan een steekspelletje worden. Als jurist zou ik het niet mogen zeggen maar mijn advies in deze is ... zet maar eens een felle bek op ! (maar beleefd blijven uiteraard)

B.

Reclame

sperwer

#4 , 18 feb 2007 09:30

Bibendum,

Het gaat over een wagen herstellen onder waarborg, dus er is geen betaling. Dus de garagist mag niet achterhouden tot na betaling.
Onlangs heb ik me een tweedehandswagen aangeschaft, bij een handelaar. Na twee dagen bleek de koppeling stuk. Na veel heen en weer gebel heb ik de handelaar kunnen overtuigen om dit te laten herstellen op zijn kosten.
Het is hier gewoon de garagist die denkt zich alles te kunnen permiteren.
Na opstellen van PV over het gedrag van de garagehouder, kan dus schadevergoeding gevraagd worden wegens opzettelijke nalatigheid.

En de politie er bij roepen heeft veel meer effect dan eeen grote bek opzetten.

Zavijah

#5 , 23 feb 2007 14:36

aargh degoutant.
kan die handelaar zijn verantwoordelijkheid nu ni opnemen?
die wagen heeft hij jou verkocht met 2 jaar garantie, dus je hebt er recht op !!!
laat maar een pv opmaken als die niet snel actie onderneemt !!!

wsl is het een pingpong-spel aan het worden tssn die garagist en de handelaar.
de garagist wil er niet aan beginnen vooraleer de handelaar hem vergoed waarschijnlijk.

en wie is de dupe > de consument !!!!

hoe is het afgelopen, dit verhaal ????

Terug naar “Gebrekkige Producten”