In september 2010 laten we onze dakgoot vooraan herstellen door de firma X uit Berchem.
Dit bedrijf had ook voorheen (in de afgelopen 10 jaar) meerdere werken aan onze platte daken gedaan.
De bedrijfsleider kenden we als een voorkomende kerel. De herstellingen zelf werden uitgevoerd door steeds dezelfde (poolse) dakwerkers. Alles om vertrouwen te hebben toch?
Nu, 1 jaar later, is er een lek. Het leek van de dakgoot te komen dus ik bel naar X, spreek een boodschap in, krijg een sms dat hij in vakantie is tot 6 januari. Ik stuur een e-mail waarin ik hem een fijn en welverdiend verlof wens en uitleg wat het probleem precies is. Ik denk dat hij daaruit kan afleiden dat het een geval van garantie is (10 jaar garantie, staat op de factuur). Immers ik hoor niets, hij reageert niet meer op herhaaldelijke telefoons, e-mails, sms'sen. Contact krijgen is opeens onmogelijk.
Nu wil ik hem aangetekend in gebreke stellen want een ander bedrijf waaraan ik offerte heb gevraagd zegt dat het lek zit op de plaats waar de dakgoot aansluit op de afvoerpijp (die dan door het huis naar achter loopt).
Bij de laatste herstelling hebben ze die aansluiting slecht gedaan.
Vraag, hoe doe ik dat en als hij blijft dommeke spelen wat dan? Gerecht?
En, kan ik hem aansprakelijk stellen voor de vochtschade in de muren, want bij mijn eerste telefoontje was dat een plek van een paar cm, nu is het al een paar m2.
Graag advies.
Dank
[namen bedrijf conform regels uit post gehaald: Vandebos]