Ik heb in 2005 een ondergelopen kelder gehad doordta een van de huurders een kraan had laten openstaan, met als gevolg dat de verwarmingsketel ook onder water komen te staan is.
Omdat het dringend was en de oude ketel onherstelbaar was liet ik meteen een nieuwe plaatsen.
De verzekering weigerde uit te betalen maar heeft dat onlangs toch gedaan nadat ik het dossier doorgestuurd heb aan de ombudsdienst van de verzekeringen en aan Test-aankoop.
Nu is het probleem dat die nieuwe ketel tot op heden niet naar behoren werkt; ondanks talloze interventies van de installateur klagen de huurders nog steeds dat ze om de haverklap zonder verwarming zitten.
Mijn vraag is: kan ik mijn verzekering ook voor die problemen aanspreken? Zij hebben wel de nieuwe ketel uitbetaald maar de CV werkt nog altijd niet naar behoren.
gezien ik geen andere oplossing zie dan de ontbinding van de verkoop van die chauffageketel te vorderen (de installateur krijgt het niet opgelost en weigert de ketel terug te nemen) gaat dat ook veel kosten met zich meebrengen , allemaal een gevolg van de ondergelopen kelder.