waterschade

koen999
Topic Starter

waterschade

#1 , 26 jan 2007 22:35

Ik heb in 2005 een ondergelopen kelder gehad doordta een van de huurders een kraan had laten openstaan, met als gevolg dat de verwarmingsketel ook onder water komen te staan is.

Omdat het dringend was en de oude ketel onherstelbaar was liet ik meteen een nieuwe plaatsen.

De verzekering weigerde uit te betalen maar heeft dat onlangs toch gedaan nadat ik het dossier doorgestuurd heb aan de ombudsdienst van de verzekeringen en aan Test-aankoop.

Nu is het probleem dat die nieuwe ketel tot op heden niet naar behoren werkt; ondanks talloze interventies van de installateur klagen de huurders nog steeds dat ze om de haverklap zonder verwarming zitten.

Mijn vraag is: kan ik mijn verzekering ook voor die problemen aanspreken? Zij hebben wel de nieuwe ketel uitbetaald maar de CV werkt nog altijd niet naar behoren.

gezien ik geen andere oplossing zie dan de ontbinding van de verkoop van die chauffageketel te vorderen (de installateur krijgt het niet opgelost en weigert de ketel terug te nemen) gaat dat ook veel kosten met zich meebrengen , allemaal een gevolg van de ondergelopen kelder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 jan 2007 15:28

De verzekeraar heeft de prestaties geleverd waartoe hij gehouden was en is vreemd aan de gebreken van de nieuwe ketel.

?Art.1643.Hij(=de verkoper) moet instaan voor de verborgen gebreken, zelfs wanneer hij die niet gekend heeft, tenzij hij in dat geval bedongen heeft dat hij tot geen vrijwaring zal zijn gehouden.Art.1644.In het geval van de artikelen 1641 en 1643, heeft de koper de keus om ofwel de zaak terug te geven en zich de prijs te doen terugbetalen, ofwel de zaak te behouden en zich een gedeelte van de prijs te doen terugbetalen, welk gedeelte door deskundigen zal worden bepaald.?(Burgerlijk Wetboek).

Maak uw keuze en maan de verkoper aangetekend aan daaraan binnen een daarin door u bepaalde redelijke termijn te voldoen.

?Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in minnelijke schikking),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).De procedure ?minnelijke schikking? is kosteloos.U kan de verkoper dus ook oproepen in minnelijke schikking.

Falen ingebrekestelling en minnelijke schikking dan dient u hem te dagvaarden via gerechtsdeurwaarder.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”