frauduleuze praktijken

paric
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Lochristi

frauduleuze praktijken

#1 , 15 dec 2006 21:25

Ben eigenlijk ten einde raad dus richt ik me tot jullie.Heb een 3tal maand geleden bij een postorderbedrijf een gps gekocht.Nu dat toestel werkte niet optimaal en heb het binnen de 7 dagen teruggestuurd en na drie maanden een ander ontvangen want mijn geld kreeg ik niet terug zeiden ze me.dit nieuw toestel ook werkte helemaal niet zodus heb ik het ook teruggestuurd.Na heel wat gemaild en gebeld(betaaltelefoon)is er nog geen schot in de zaak.Nu wil ik klacht neerleggen en de schade lees geld van verzendingskosten en telefoonkosten terugeisen.Wat moet ik doen?alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 17 dec 2006 09:53

?Art.1649ter.? 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :3? het geschikt is voor het gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen;4? het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten...Art.1649quater.? 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...Art.1649quinquies.? 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in ? 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in ? 3...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Maan de verkoper aangetekend aan tot vergoeding van de schade die u opsomt en herstelling,of vervanging,of passende vermindering van de prijs of ontbinding van de overeenkomst.

U kan daarna zonodig beroep doen op : Algemene Directie Controle en Bemiddeling, http://mineco.fgov.be/homepull_nl.htm

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”