Hallo,
heb goede week geleden een vrachtwagentje gekocht voor ponys te vervoeren bij een garage-carrosserie. tot akkoord gekomen dat aankoopvoorwaarde "blanco keuring" was.
Wagen gekeurd; enkel 4 opmerkingen met code4(??) dus de aankoop ging door. Nu ging ik de wagen een beetje verfraaien en aanpassen voor de pony's bij een vriend die iets meer van wagens kent dan ik.
Volgens hem had dit voertuig NOOIT op de openbare weg gemogen en is een groene kaart op de keuring ONMOGELIJK zonder "omkoping".
Blijkt dus dat de hele onderkant van de cabine rot is en bijna klaar voor de schroothoop; ook de remleidingen zijn doorgeroest; essentiele dingen ontbreken gewoon en ook verplichte elementen zoalls reservewiel/krik/gevaarsdriehoek/...
Ik heb wel degelijk een factuur getekend waarop staat "voor akkoord in de staat waarin hij zich bevindt..."; maar dit slaat toch wel alles dat zulk voertuig door de keuring raakt!!
Volgens mijn vriend heeft de garage wel degelijk wettelijke verplichtingen tegenover mij als koper omdat het een "garage" betreft. Kan ik hier iets tegenin brengen al was het maar gewoon dat hij de vrachtwagen in een ECHTE RIJWAARDIGE STAAT brengt of terugneemt???