Internet provider - oplichting?

RaF007
Topic Starter

Internet provider - oplichting?

#1 , 13 apr 2010 12:31

Rond midden januari 2010 heb ik een contract ondertekent met internetprovider XYZ [naam verwijderd: Vandebos]voor een internetabonnement. Het contract duurt 1 jaar en is vervolgens maandelijks opzegbaar.

Voorafgaand aan de bestelling heb ik via e-mail contact met hun opgenomen met de volgende 2 vragen (ik heb deze mails nog):
1) Is Dommel internet mogelijk op mijn adres?
2) Na ondertekening & betaling activering - wat is de oplevertermijn?

Hun antwoord:
1) Dommel internet is mogelijk op uw adres
2) Normaal gezien tussen de 1 en 2 weken

Ondertussen zijn we 13 april en het volgende heeft zich reeds afgespeeld:
- 27 januari 2010 krijg ik van hun bericht dat de betaling voor activatie is ontvangen
- 18 februari 2010 krijg ik van hun bericht dat de installatie doorgaat op 25 februari 2010.
- 25 februari 2010 - niemand komt opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 11 maart 2010.
- 11 maart 2010 - niemand komen opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 9 april 2010.
- 9 april 2010 - niemand komen opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 13 mei 2010.

Eens het 13 mei 2010 is, zijn we bijna 5 maanden (!) verder, en er is ook geen haar op mijn hoofd die gelooft dat ze dan WEL komen opdagen.

Nog enkele opmerkingen:
- Ondertussen zijn ze tot 3 maal toe niet komen opdagen, zonder enige verwittiging vooraf. Wel vermelden ze welliswaar: indien wij aanbellen en telkens niemand thuis is, rekenen wij 50 EURO kosten aan. Ik heb dus tot 3 maal toe verlof moeten nemen, en tot 3 maal toe is dit nutteloos gebleken.
- Ik heb ontelbare keren contact gehad met hun helpdesk, zowel telefonisch als via e-mail. Hun vervolgens laten weten dat ik het beu ben, dat het voor mij niet meer hoeft. Annuleren kan ik welliswaar niet, want dan zal ik in de buidel moeten tasten omwille van het vroegtijdig stopzetten van het contract.

Dit zijn toch geen praktijken meer? Ik voel me hier serieus opgelicht. Kan ik stappen ondernemen tegen dit snertbedrijf?
Laatst gewijzigd door RaF007 op 13 apr 2010 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 apr 2010 13:19

U stelt de provider aangetekend en schriftelijk in gebreke wegens het niet leveren van de beloofde diensten binnen een redelijke termijn. U deelt hen dan op een vriendelijke wijze ook mee dat de installatie van hun diensten wegens het schromelijk overschrijden van die redelijke termijn niet meer nodig is en dat u het contract wegens tekortkomingen van hun kant als verbroken beschouwd. U verzoekt hen vriendelijk de activatiekosten door u betaald voor nooit geleverde diensten binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven terug te storten op uw rekening.
In het schrijven plaatst u een nauwkeurige historiek van al uw communicaties. (Indien u mails of andere briefweisseling heeft verzonden of ontvangen plaatst u deze erbij in bijlages en refereert ernaar in uw schrijven.)

Na de afsluiting ( met vriendelijke groeten etc etc ) plaats het neutrale lijntje:
aantal bijlages: X
kopie schrijven aan Test-Aankoop.

Ps: het is de gewoonte om op dit forum (en ook een regel ervan) om geen identificeerbare namen van personen of bedrijven te plaatsen. Dit om klachten wegens laster en eerroof tegen het forum te voorkomen. Ik zal uw post dan ook aanpassen.

RaF007
Topic Starter

#3 , 13 apr 2010 14:40

U stelt de provider aangetekend en schriftelijk in gebreke wegens het niet leveren van de beloofde diensten binnen een redelijke termijn. U deelt hen dan op een vriendelijke wijze ook mee dat de installatie van hun diensten wegens het schromelijk overschrijden van die redelijke termijn niet meer nodig is en dat u het contract wegens tekortkomingen van hun kant als verbroken beschouwd. U verzoekt hen vriendelijk de activatiekosten door u betaald voor nooit geleverde diensten binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven terug te storten op uw rekening.
In het schrijven plaatst u een nauwkeurige historiek van al uw communicaties. (Indien u mails of andere briefweisseling heeft verzonden of ontvangen plaatst u deze erbij in bijlages en refereert ernaar in uw schrijven.)

Na de afsluiting ( met vriendelijke groeten etc etc ) plaats het neutrale lijntje:
aantal bijlages: X
kopie schrijven aan Test-Aankoop.
Dank voor het vlugge antwoord, ik ga dit zeker doen. Nu al een beetje vooruit kijken op de zaak: wat indien zij hier niet akkoord mee gaan? Want dat is wat ze mij meermaals hebben verteld. Welke stappen kan ik dan volgen?
Ps: het is de gewoonte om op dit forum (en ook een regel ervan) om geen identificeerbare namen van personen of bedrijven te plaatsen. Dit om klachten wegens laster en eerroof tegen het forum te voorkomen. Ik zal uw post dan ook aanpassen.
Mijn excuses. Heb ook de titel gewijzigd.

Reclame

Vandebos

#4 , 13 apr 2010 16:33

Dan neemt u met het gehele dossier contact op met de ombudsdienst telecommunicatie.

Er is een verschil tussen aan de telefoon wat "zeggen" dat altijd kan worden afgeschoven op de onervarenheid van de persoon die u aan de lijn heeft gehad en effectief hetzelfde standpunt op papier innemen.

3 verschillende data doorkrijgen waarop er geen installatie gebeurd en u verplicht wordt nutteloos verlof te nemen zonder dat men u zelfs maar verwittigt is teveel van het goede.

het forum http://www.tik.be kan in problemen met providers ook goed helpen. Vele providers hebben er ook een contactpersoon aanwezig. Misschien de moeite om eens te bezoeken?

Terug naar “Gebrekkige Producten”