Ik reageerde op een aanbieding van een online advertentiesite. Via emails kwamen we een prijs overeen. De wagen moest gekeurd zijn voor verkoop. Nu blijkt dat er toch wel duidelijke opmerkingen staan op het keuringsbewijs die ervoor zullen zorgen dat de wagen het daaropvolgende jaar niet door de keuring zal geraken. Na grondig overleg met mijn vader, hebben we besloten de wagen niet te kopen. Maar ben ik nu wel verplicht deze aan te kopen? Er is nl. "in principe" een afdwingbaar contract aangezien er overeenstemming is over prijs en vwp, maar enkel via mail. (het gaat hier wel om particulieren, maar daartussen geldt alle bewijs of is dit een burgerlijke zaak en geen handelszaak?) Er is geen ondertekend contract, maar ik had wel niet gestipuleerd dat ik de wagen niet zou kopen indien er opmerkingen waren, ik had gewoon gezegd dat de wagen gekeurd moest worden.
De man probeerde meermaals me te overtuigen hem ongekeurd te laten kopen (onder het voorwendsel dat er andere kopers waren), daarna waren er hoge kosten aan (probeerde hij de prijs op te drijven) en nu wil ik weten of ik aan deze zaak onderuit kan
Bedankt voor de reacties