Mijn wagen, nieuw aangekocht bij VAG concessie, vertoont na 1 jaar op alle 4 de remklauwen enorme roest vlekken.
Ik vind dat niet normaal voor een nieuwe wagen.
Echter weigert de concessie dit onder garantie te nemen.
hun antwoord:
"Het fenomeen dat u beschrijft aan de remklauw is niet bepaald roest ,eerder een oxidatie /corrosie van het materiaal waarvan de remklauw gemaakt is .
Technisch gaat dit nooit een probleem opleveren dat is de enige garantie dat we kunnen geven, echte roestvorming zal niet optreden.
De verkleuring van de remklauwen zien we op al onze merken optreden (en ook andere) en komt vooral door de huidige legeringen waaruit deze zijn vervaardigd .Vooral omwille de eisen die aan ophangen worden gegeven (dynamiek in samenhang met comfort) is het afgeveerde gewicht heden een uitdaging maar ook het algemeen gewicht van een voertuig staat onder druk voor de Co2 wedloop .
Door wisselende gebruikspatronen van de wagen zal er meer of minder oxidatie optreden ,maar ook inwerkingen van remstof of de aanwezigheid ervan kan mede invloed hebben op deze tijdens het gebruik van de remmen .De temperatuurverschillen bij het remmen en gebruik (bijvoorbeeld fileverkeer -bergachtig gebied -stedelijk gebruik-vochtige omgevingen ) maken dat bij afkoelen deze oxidatie optreed."
Ik weiger dit antwoord als argument om zich te ontdoen van hun verantwoordelijkheid om degelijke producten af te leveren. Wagen had een nieuwprijs van 40k.
Wat kan ik hier doen om dit alsnog tegen te vechten. Ik vind dit een non-conforme levering.
wat zijn mijn opties?
foto ter illustratie