Pagina 1 van 1
Defect rolgordijn, leverancier reageert niet
Geplaatst: 28 nov 2021 01:33
door EyeballsStudio
Ik heb in augustus 2020 elektrische rolgordijnen laten plaatsen die al vanaf de eerste dag mankementen vertoonden. De leverancier is al een aantal keren langs geweest, maar de storingen bleven maar opnieuw optreden na enige tijd. Intussen reageren ze niet meer op mijn emails, en als ik hen opbel krijg ik te horen "We geven het door aan de technische dienst, we contacteren u nog," waarna ik niets meer hoor.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ze de zaak proberen te rekken tot de garantie vervallen is, of dat ze hopen dat ik het op den duur opgeef en me erbij neerleg dat ik dure rommel gekocht heb. Het systeem dat ik heb laten plaatsen is overduidelijk erg storingsgevoelig en vertoont het ene mankement na het andere. Wat kan ik verder ondernemen als ze mij blijven afwimpelen?
Re: Defect rolgordijn, leverancier reageert niet
Geplaatst: 28 nov 2021 03:19
door EyeballsStudio
Twee aparte problemen, die al meerdere keren los van elkaar opgetreden zijn. Het eerste begon al vrij kort na de plaatsing, het andere is na ongeveer een jaar aan het licht gekomen.
Re: Defect rolgordijn, leverancier reageert niet
Geplaatst: 28 nov 2021 10:58
door aceke
U leverancier eens erop wijzen dat u garantie periode verlengt wordt met de tijd die ze nemen tussen aanmelden probleem en oplossen..
als ze dus 2 jaar wachten met herstelling heb je 2 jaar extra waarborg....
Re: Defect rolgordijn, leverancier reageert niet
Geplaatst: 28 nov 2021 12:02
door mava105
als ze dus 2 jaar wachten met herstelling heb je 2 jaar extra waarborg....
Is enkel haalbaar als je hun van bij vaststelling van het probleem,
aangetekend hebt verwittigd van het probleem. .Met een simpel telefoontje zal dat nooit lukken
Re: Defect rolgordijn, leverancier reageert niet
Geplaatst: 28 nov 2021 18:10
door EyeballsStudio
Vrijwel alle communicatie is via email verlopen, dus ik heb wel degelijk bewijs wanneer het probleem is opgetreden. Vandaag heb ik bericht gekregen van de leverancier dat alles is doorgegeven aan de fabrikant, en dat ze zelf nog wachten op antwoord van hen.
Ik vind het wel een beetje opmerkelijk dat ze de verantwoordelijkheid op de fabrikant proberen af te schuiven, ik dacht dat de verkoper instond voor de garantie, en niet de fabrikant, of vergis ik me?
Wat ik intussen begin te vermoeden is dat het systeem dat ik gekocht heb tal van kinderziektes vertoont, het was een vrij nieuw model, en dat de fabrikant het aantal klachten niet meer bij kan houden.