Afgelopen week werden wij helaas opgelocht op tweedehands.
We waren op zoek naar een zwembad en na lang zoeken vonden we dan eindelijk eentje tweedehands.
Ik heb (als eerste vraag) meteen aan de verkoper gevraagd of het zwembad nog in orde was. Ze vertelde me dat er 1gaatje in was geweest, maar dat ze dit had laten plakken. Verder zou het zwembad helemaal in orde zijn en de originele ladder zat er ook bij.
Uiteindelijk zijn we het zwembad en de ladder dan gaan halen.
Bij thuiskomst meteen begonnen aan de opbouw van het zwembad en toen viel ons al op dat er meerdere plekjes geplakt waren. Meteen de verkoper hierover gestuurd, als antwoord kregen we 'verkocht is verkocht' en verder wouden ze ons niet meer helpen.
Na opzetten van het zwembad wouden we de ladder opzetten, bleek deze ook nog eens veel te klein! Het zwembad is 1,22m hoog, de ladder maar 87cm!
Ook daar weer meteen over contact opgenomen, kregen we een of ander excuus dat de buurman hun ladder had 'gepikt' en dat ze me deze niet konden bezorgen.
Ze hebben dan 25 euro terugbetaald om een ladder te gaan halen, maar een nieuwe zwembadladder kost al snel tussen de 60-80 euro. Toen ik aangaf hier niet mee akkoord te gaan zeiden ze me dat ik het daar maar mee moest en moest stoppen met hen te 'stalken'.
Nu, tijdens het vullen van het zwembad, weeral problemen. Overal bleken gaatjes en scheuren te zijn. We zijn dan reparatiekits gaan halen, maar hebben wel 8 gaatjes en 4 scheuren moeten plakken!! Met dit alles zal dit zwembad in het allerbeste geval 1 zomer meegaan! We voelen ons echt enorm in het zak gezet en de verkoper weigert elke vorm van medewerking om tot een compromis te komen.
Wat kunnen we hier nu aan doen? Ik heb (gelukkig) screenshot gemaakt van de gesprekken waarin ze aangeeft dat het zwembad volledig in orde is en waarin ze me verzekerd dat het nergens lekt.
Ze zegt nu dat die scheuren en gaatjes onze fout zijn en dat ze fotos heeft van toen het zwembad vorig jaar opstond en dat dat niet kapot was. Mij lijkt het dat ze het verkeerd hebben opgeborgen ofzo, maar deze hoeveelheid gaten en scheuren komt er echt niet in van het bad van de auto naar de tuin te dragen (te bedenken dat het dan nog in een extra zeil ingewikkeld was!)
Maar wat kunnen we hier dus nu aan doen? Want dit vinden we echt geen stijl hebben, deze verkoper moet zich schamen. En helaas kan tweedehands ons hier niet me helpen, enkel hun account tijdelijk blokkeren. Maarja, daar hebben wij nu niets aan natuurlijk....