Ik kocht eind 2018 een router bij een grote webshop (ik weet niet of ik de naam mag noemen), die wereldwijd verkoopt. Omdat deze webshop geen Belgische website heeft, kocht ik het op de Duitse website (.de).
Nu werkt het toestel echter niet meer naar behoren. Ik heb contact genomen met de fabrikant en deze kunnen me geen andere oplossing bieden dan het toestel te retourneren onder garantie. De 2 jaar wettelijke garantie is al verlopen, maar gelukkig heeft het toestel 3 jaar garantie.
Nu is er echter een probleem, de webshop ontkent zijn verantwoordelijkheid omdat de 2 jaar wettelijke garantie reeds verlopen is. Volgens hun zijn zij dan niet meer verplicht mij verder te helpen.
De fabrikant op zijn beurt weigert me ook te helpen, volgens hun moet de garantie steeds via het punt van aankoop verlopen. Bovendien beweert de fabrikant dat het hier een grijs import product betreft, dat eigenlijk voor de Spaanse markt bestemd was. Ook dit halen ze aan als reden dat zij de garantie niet kunnen afhandelen.
Wie is er hier verantwoordelijk?
Ik heb al uitvoerig met beide partijen gemaild, maar zonder success, ze blijven beiden bij hun standpunt. Wat kan ik verder nog doen?