Na een panne aan de auto (de dag voor we op vakantie wilden vertrekken) werd oliecooler en thermostaat vervangen, tevens werden alle leidingen en koelvloeistof-reservoire gespoeld. 400 euro materiaal, 800 euro werkuren.
Na deze herstelling en na de "100%-u-mag-gerust-zijn-garantie" en "nee-u-hoeft-helemaal-niets-in-de-gaten-houden" vertrekken we (5 dagen later dan voorzien) op vakantie.
Na 400km, aan de kant, hetzelfde probleem... koelvloeistof-reservoire zit vol olie. Getakeld, auto wordt in bewaardepot gestald, wachtend op transport naar België. Wijzelf met taxi terug naar huis. Geen vakantie dus...
2 weken later komt auto aan in België. Mét een nieuwe achteruit erin! Glasscherven gevonden, stickers ontbreken, aan code op ruit kan je zien dat het een ruit is van 2020 ipv 2013...Helemaal geen bericht over het hoe en waarom. Verschillende krassen op carrosserie én stuk loshangende beschermboord aan portier waarvan noppen zijn afgebroken.
2 vragen:
Welke rechten hebben we inzake de herstelling die achteraf geen herstelling bleek? Nieuwe herstelling kan oplopen tot 7000 euro als blijkt dat motor vervangen moet worden...
Wat met de beschadigingen en (niet-gemelde) vervanging van achteruit? Waarschijnlijk gebeurd tijdens 2 weken opslag...
Alvast bedankt voor de antwoorden.