Bedrogen door afbraakwerker

ganapathi tantra

Re: Bedrogen door afbraakwerker

#16 , 05 mei 2015 00:52

ik haal gewoon aan wat en hoe er gewerkt wordt in de wereld van de afbraak die deel uit maakt van mijn bouwwereld. Lees ook de tekst van Giserke eens
Maar ja sommige reacties worden altijd op een bepaalde manier gelezen. Some animals are more equal zeker ;o)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mei 2015 09:35

GT, even een paar opmerkingen:
1. We moeten ALTIJD afgaan op wat de topic starters zeggen. Het gebeurt héél erg zelden dat iemand die hier raad geeft betrokken partij is bij de topics hier.
2. Aangezien er grond aangevoerd is, is de logische conclusie dat de opracht betrof: afbraakwerken + grondwerken.
3. Er zijn stukken muur bedekt met zand. Ik ga er van uit dat dit stukken muur zijn die afebroken werden, geen deel van een ondergrondse constructie (TS heeft dit immers nooit vermeld).
4. Topic starter zegt dat afgesproken werd dat het puinafval zou meegenomen worden. Dit ligt er blijkbaar nog.

Dus..... veel veronderstellingen en geen feiten
Veronderstellingen??? Wat 1 betreft wel, ja. Dat is hier ALTIJD het geval. Niks aan te doen. Wat 2 betreft: ken jij een firma die zomaar, zonder dat hier een overeenkomst voor is, puur uit eigenbelang grond komt aanvoeren bij een klant? Ik niet. Wat 3 betreft: de topic starter zal uitsluitsel kunnen geven of het hier gaat over muren van het afgebroken gebouw (kans is 90% dat dit zo is). En 4 is ook een feit als we de topic starter geloven (en daar gaan we toch van uit).

Wat ik zeg, is gebaseerd op wat ik lees in de teksten van de topic starter. Waar uw opmerkingen op gebaseerd zijn, mag Joost weten. Op frustraties van uwentwege naar iedereen die ook maar een beetje kritiek geeft op een aannemer? Zie ook vele andere topics waar jij compleet naast de kwestie reageert.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#18 , 05 mei 2015 10:15

De hamvraag is was er een geschreven overeenkomst hoe de werken uitgevoerd moesten worden.
Mensen vergeten dikwijls als ze over geen geschreven overeenkomst beschikken dat het moeilijk is achteraf om iets te bewijzen.
Of de aannemer zich kan beroepen dat de klacht binnen de 8 dagen moet gebeuren betwijfel ik.

De wet voorziet geen specifieke termijn. Men moet rekening houden met een ‘redelijke’ termijn. De redelijkheid van deze termijn hangt af van de aard van de overeenkomst en de complexiteit van de gegevens op de factuur. Een redelijke termijn is 1 maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

giserke

#19 , 05 mei 2015 11:03

De hamvraag is was er een geschreven overeenkomst hoe de werken uitgevoerd moesten worden.
Mensen vergeten dikwijls als ze over geen geschreven overeenkomst beschikken dat het moeilijk is achteraf om iets te bewijzen.
Of de aannemer zich kan beroepen dat de klacht binnen de 8 dagen moet gebeuren betwijfel ik.

De wet voorziet geen specifieke termijn. Men moet rekening houden met een ‘redelijke’ termijn. De redelijkheid van deze termijn hangt af van de aard van de overeenkomst en de complexiteit van de gegevens op de factuur. Een redelijke termijn is 1 maand.
Als er geen bestek of overeenkomst bestaat, is de sloper wel nog verplicht zich te houden aan de wettelijke milieunormen.

- Grond verplaatsen op een ander perceel zonder attest voor grondverzet: wettelijk strafbaar
- Asbest afbreken en onder de grond stoppen: strafbaar

Hierbij is zowel de eigenaar (hoofdverantwoordelijke) als de aannemer (medeplichtige) vervolgbaar.

Wat de ondergrondse constructies betreft, dat is een zaak tussen opdrachtgever en aannemer.

mava105
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 mei 2015 15:05

Topic is ondertussen bijna 2 maanden oud. en in één van zijn post heeft TS gemeld dat hij binnen de acht dagen bezwaar moest indienen tegen de factuur. Indien hij ondertussen nog niets gedaan heeft, is alles voor hem voorbij, tenzij hij naar de overheid gaat en een sluikstort aangeeft. Maar als hij zelfs mondelings de toestemming heeft gegeven het puin maar onder te graven, hangt hij zelf.

Terug naar “Gebrekkige Producten”