Verborgen gebreken iPhone

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Verborgen gebreken iPhone

#16 , 06 jan 2015 11:05

Ik zou de topic starter geen enkele kans op succes gegeven hebben... moest hij het doosje met daarop een serienummer van een gestolen iPhone niet hebben!

Als hij dit voor een vrederechter brengt met volgende bewijsstukken:
1. Bewijs van Apple dat het toestel "vreemde onderdelen" bevat.
2. Bewijs dat de verkoper dit ontkent.
3. Bewijs dat de verkoper een "veel-verkoper" van apple zaken is.
4. Bewijs dat het serienummer van de iPhone niet overeenkomt met die op het doosje, en dat de nummer op het doosje van een gestolen toestel is.

Dan denk ik dat hij een goede kans maakt dat de vrederechter oordeelt dat hier inderdaad iets niet in de haak is en de topic starter zijn geld terugkrijgt.

Los hiervan zou iedereen moeten weten dat dergelijke toestellen tweedehands kopen van iemand die je van haar noch pluim kent, niet verstandig is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 06 jan 2015 14:32

"4. Bewijs dat het serienummer van de iPhone niet overeenkomt met die op het doosje, en dat de nummer op het doosje van een gestolen toestel is."

De vraag is hoe gaat je dit bewijzen.

"Los hiervan zou iedereen moeten weten dat dergelijke toestellen tweedehands kopen van iemand die je van haar noch pluim kent, niet verstandig is..."

Zeker als er geen aankoop factuur is, nooit kopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#18 , 08 jan 2015 09:53

De vraag is hoe gaat je dit bewijzen.
Blijkbaar is er een website waar je het serienummer van een gestolen IPhone kan opgeven? Als via die site ook de echte eigenaar van het serienummer kan gecontacteerd worden en deze kan een factuur (met vermelding serienummer) of iets dergelijks voorleggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sloeberken

#19 , 08 jan 2015 10:43

Enkel met een nr op een verpakking gaat ge niet ver komen, de grootste fout ligt bij de kopers zelf. Geen aankoop factuur meer nooit kopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#20 , 08 jan 2015 11:53

Zelfs met een aankoopfactuur, nooit kopen! Als je de verkoper niet kent, heb je geen idee wat er ondertussen met het toestel gebeurd is. Voor hetzelfde geld is het ondertussen idd bij een niet-erkende shop in herstelling gegaan en is de garantie vervlogen...

Veleda
Topic Starter

#21 , 09 jan 2015 12:58

Bedankt voor jullie inbreng, verkoper heeft de iphone vorige week teruggekocht. Uiteindelijk ben ik 45€ kwijt maar wou van het toestel af zijn. Ondanks oplettend te zijn geweest heb ik mijn lesje wel geleerd. Pech voor de volgende koper (als die het toestel ook niet grondig genoeg test).

Gebruiker21

#22 , 09 jan 2015 13:59

Ik denk dat je tevreden mag zijn met de uitkomst.

Terug naar “Gebrekkige Producten”