Het "spel" dat U uitgebaat bevindt zich m.i. in dezelfde schemerzone als de vorig jaar ter ziele gegane belspelletjes. Het concept is geniaal bedacht en bijzonder lucratief voor U als uitbater. Het geeft de "spelers" de indruk een ongelooflijke slag te kunnen slaan en het is bijzonder verslavend. De meest voorkomende kritiek van de non-believers is dat het ongelooflijk gemakkelijk is om de "spelers" een rad voor ogen te draaien en zo voldoende credits afhandig te maken. Een van de andere kritieken is het zogezegd "niet meer leverbaar" zijn van een item indien het te goedkoop gewonnen wordt.
Ik zou zeggen, speel het spel eerlijk en slik ook af en toe een verlies op een item. Je krijgt toch geen mens wijsgemaakt dat een iPad2 niet meer verkrijgbaar is terwijl er wereldwijd miljoenen van over de toonbank gaan.
Het spel is bloedeerlijk en ik heb toch al wat verliezen moeten slikken. Ik heb daar geen problemen mee zolang de spelregels en voorwaarden van het spel niet geschonden worden, anders is het complete chaos. Toch niet meer dan normaal? Voor mij is vooral belangrijk dat de spelregels en voorwaarden toegepast kunnen worden en dat alles netjes volgens de wet is. Als dat niet zo is moet ik ze aanpassen uiteraard.
Dit spel vergelijken met belspelletjes is toch serieus overdreven. Belspelletjes waren schandalig en de organisatie draaide alles gewoon naar hun hand zonder enige vorm van ethiek.