DJ installatie

Julez
Topic Starter

DJ installatie

#1 , 04 nov 2006 12:09

Beste

Vooreerst hoop ik dat dit het juiste forum is voor mijn probleempje!

Vorige week organiseerden we met onze jeugdbeweging (feitelijke vereniging) een fuif.
Op de fuif werd gedraaid door een dj, en werd de installatie gehuurd bij een firma. Tegen de ochtend bleek dat van de 4 boxen de tweeters (hoge tonen) 'doorgeblazen' waren.

For the record: de twee partijen (dj ?n firma) werden in het zwart betaald.

En nu begint natuurlijk het spelletje: de firma beweert dat de dj's konden zien dat ze in het rood aan het draaien waren, en de dj's beweren dat dergelijke geluidsinstallatie moet begrensd zijn waardoor de boxen nooit kunnen worden doorgeblazen.

Langs de andere kant hing er voor de neus van de dj's een papier van de geluidsfirma dat er niet in het rood mocht worden gedraaid. Bovendien zijn enkelen van onze vereniging tijdens de set van de dj's gaan zeggen dat er iets niet klopte met het geluid (dat veel te schel klonk).

Mijn vragen:

- Hoe sterk/zwak staan we als vereniging in onze schoenen tov deze twee partijen
- Stel dat iedereen het been stijf houdt, bij welke rechtbank komen we eventueel terecht, en wat kan de rechter daar beslissen?

Mvg
Laatst gewijzigd door Julez op 04 dec 2006 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 04 nov 2006 12:19

de firma dient mi te bewijzen dat de boxen ok waren bij levering.
zo dat niet bevestigd wordt door huurders of de DJ is het woord tegen woord en
niks toont aan dat die boxen al niet defect waren bij levering

Julez
Topic Starter

#3 , 04 nov 2006 12:22

Dus als ik het goed begrijp zit de geluidsfirma met de gebakken peren?

Reclame

koen999

#4 , 04 nov 2006 12:27

zoals ik het zie wel ja

enig minpunt dat ik voor de vereniging zie:

zo firma en dj in het zwart al betaald werden en u daar geen bewijs van heeft ,
zou de firma u de verhuur ditmaal officieel kunnen factureren en zou het dus kunnen dat u de huurprijs tweemaal moet betalen
idem voor de DJ voor zijn prestaties als hij lastig wil doen

dieke

#5 , 04 nov 2006 18:41

Dat laatste lijkt mij absoluut geen punt te zijn, koen. Een firma EN een DJ die zich geregeld in het zwart laten betalen, zullen daar nu niet moeilijk over gaan doen. Een klant die hen aangeeft wegens zwarte inkomsten kan hen immers veel meer schade berokkenen dan wat jij hier nu voorstelt.

Het risico en de bal ligt dus imo in hun kamp. Ik zie echt niet in hoe zulke firma zo lomp zou kunnen zijn om hiervoor een rechtzaak in te spannen want dan zullen ze moeten toegeven dat ze int zwart betaald worden. Zoals ik al zei berokkent dat hun veel meer schade dan de jeugdvereniging.

koen999

#6 , 04 nov 2006 18:51

Een klant die hen aangeeft wegens zwarte inkomsten kan hen immers veel meer schade berokkenen dan wat jij hier nu voorstelt.

Juist, mits de persoon die hen aangeeft dat kan bewijzen dat er in het zwart betaald werd.

Zoniet riskeer je en een faktuur en een beschuldiging van laster

Enige voorzichtigheid is dus geboden

dieke

#7 , 05 nov 2006 10:12

Beste Koen

Denk je nu echt dat die firma zich in het verleden nog nooit eerder in het zwart liet betalen? Het vooruitzicht hun boekhouding ondersteboven gekeerd te zijn door de economische inspectie lijkt mij in de meeste gevallen meer dan voldoende om zelf ook niet overdreven moeilijk te doen tov een klant.

koen999

#8 , 05 nov 2006 11:06

Beste Koen

Denk je nu echt dat die firma zich in het verleden nog nooit eerder in het zwart liet betalen? Het vooruitzicht hun boekhouding ondersteboven gekeerd te zijn door de economische inspectie lijkt mij in de meeste gevallen meer dan voldoende om zelf ook niet overdreven moeilijk te doen tov een klant.
Beste Dieke,
In de boekhouding van een beetje snuggere zelfstandige vind je geen sporen van zwarte ontvangsten.
Daarenboven is het willens en wetens in het zwart betalen al even goed strafbaar als zich in het zwart laten betalen.

Julez
Topic Starter

#9 , 05 nov 2006 11:54

Bedankt voor jullie reacties,

Wellicht zullen de drie partijen elk ??n derde van de herstellingskosten voor zich nemen.

Mvg

Juul

koen999

#10 , 05 nov 2006 12:11

een faire oplossing lijkt me

Terug naar “Gebrekkige Producten”