Rond midden januari 2010 heb ik een contract ondertekent met internetprovider XYZ [naam verwijderd: Vandebos]voor een internetabonnement. Het contract duurt 1 jaar en is vervolgens maandelijks opzegbaar.
Voorafgaand aan de bestelling heb ik via e-mail contact met hun opgenomen met de volgende 2 vragen (ik heb deze mails nog):
1) Is Dommel internet mogelijk op mijn adres?
2) Na ondertekening & betaling activering - wat is de oplevertermijn?
Hun antwoord:
1) Dommel internet is mogelijk op uw adres
2) Normaal gezien tussen de 1 en 2 weken
Ondertussen zijn we 13 april en het volgende heeft zich reeds afgespeeld:
- 27 januari 2010 krijg ik van hun bericht dat de betaling voor activatie is ontvangen
- 18 februari 2010 krijg ik van hun bericht dat de installatie doorgaat op 25 februari 2010.
- 25 februari 2010 - niemand komt opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 11 maart 2010.
- 11 maart 2010 - niemand komen opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 9 april 2010.
- 9 april 2010 - niemand komen opdagen. Installatiedatum wordt verplaatst naar 13 mei 2010.
Eens het 13 mei 2010 is, zijn we bijna 5 maanden (!) verder, en er is ook geen haar op mijn hoofd die gelooft dat ze dan WEL komen opdagen.
Nog enkele opmerkingen:
- Ondertussen zijn ze tot 3 maal toe niet komen opdagen, zonder enige verwittiging vooraf. Wel vermelden ze welliswaar: indien wij aanbellen en telkens niemand thuis is, rekenen wij 50 EURO kosten aan. Ik heb dus tot 3 maal toe verlof moeten nemen, en tot 3 maal toe is dit nutteloos gebleken.
- Ik heb ontelbare keren contact gehad met hun helpdesk, zowel telefonisch als via e-mail. Hun vervolgens laten weten dat ik het beu ben, dat het voor mij niet meer hoeft. Annuleren kan ik welliswaar niet, want dan zal ik in de buidel moeten tasten omwille van het vroegtijdig stopzetten van het contract.
Dit zijn toch geen praktijken meer? Ik voel me hier serieus opgelicht. Kan ik stappen ondernemen tegen dit snertbedrijf?