Artikel niet conform advertentie

vandersn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Artikel niet conform advertentie

#1 , 01 dec 2024 23:35

Ik heb 3 weken geleden een aanhangwagen voor het vervoer van levende dieren aangekocht. In de advertentie stond dat de bodem uit aluminium is.
Bij de keuring na inschrijving, bleek dit helemaal niet het geval te zijn, sterker nog: de bodem was volledig rot en de aanhangwagen kan niet gebruikt worden voor het vervoeren van dieren, en heeft dan ook een rode kaart gekregen op de keuring. Straf detail: drie weken eerder kreeg deze wél een groene kaart zonder enige opmerking in een ander keuringsstation. Op basis van enerzijds de informatie mbt de alu bodem, en de voorgelegde groene kaart van de keuring, heb ik mijn aankoopbeslissing gemaakt.
Kan ik in dit geval een verborgen gebrek inroepen? Er werd een verkoopsoverkeenkomst opgesteld - maar hierin staat geen vermelding over het materiaal of de staat van de bodem.

lukasi

#2 , 02 dec 2024 09:47

Ben je bij aankoop even onder de aanhanger gaan kijken ?
De bodemplaat in aluminium kan al zeker niet rotten. Dit is een eindafwerking op de echte bodemplaat.
De bodemplaat is ofwel een watervaste multiplex zijn ofwel een betonplex plaat en hout is onderhevig aan rotting.
Hopelijk zijn de draagbalken ( chassis) in orde

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2024 19:42

privé persoon of firma?
In het laatste geval wordt u zeker geacht alles te kennen en onderzocht te hebben.
Ken zo'n case ..die persoon is tot in beroep gegaan en verloren.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”