Beste forumleden
Ik heb twee maanden geleden een tweedehands auto gekocht bij een officiële dealer. 1 week na aankoop gaan we met deze auto naar de dealer voor vermoedelijke kilometerfraude (deze zaak is ondertussen min of meer opgelost), waarbij de garage zegt dat we later nog eens moeten teruggaan omdat "de motor niet 100% zuiver draait". 2 weken later ga ik hiervoor binnen bij de dealer.
Zonder mij op de hoogte te stellen van wat het probleem is en wat dit zou kosten, vervangen ze de bougies. Op dat moment ga ik er nog vanuit dat dit onder de garantie zal vallen. Een week later krijg ik een factuur binnen, van maar liefst 360 euro(!) voor het vervangen van de 4 bougies (wat sowieso al belachelijk veel geld is). Ik stuur een mailtje met enkele bedenkingen bij de factuur, waar ik nooit antwoord op krijg. Om me in te dekken, stuur ik 6 dagen later nogmaals een formele mail dat ik niet akkoord ga met de factuur. Ook op deze mail krijg ik nooit antwoord.
Enkele weken later krijg ik via mail een betalingsherinnering en kort daarop zelfs nog een betalingsherinnering op papier. Ik bel naar de garage om te laten weten dat ik niet akkoord ga met de factuur. Kort nadien krijg ik volgende mail:
--
Het klopt inderdaad dat deze factuur onder garantie zal vallen.
U mag de rappel negeren.
Onze excuses voor het ongemak.
--
De zaak lijkt correct afgehandeld, tot ik 8 dagen later volgende mail krijg:
--
Ik heb dit toch nog eens nagekeken gezien er geen creditnota werd gemaakt.
De factuur van de bougies zal toch betaald moeten worden.
De factuur in bijlage zal dus betaald moeten worden.
Mijn excuses voor de verwarring.
Alvast bedankt voor uw regeling.
--
Nu is het zo dat bougies slijtage-onderdelen zijn, maar op één week kan ik deze bougies uiteraard onmogelijk kapotgereden hebben. Deze moeten dus al in slechte staat geweest zijn bij aankoop van de wagen.
Kan dit zomaar? Wat zijn mijn rechten? En wat is de kans dat ik deze zaak win, in het geval ik hier een advocaat op zet?
Alvast dank!