Beste Forum leden,
Ik heb recent online een gloednieuwe racefiets gekocht bij een bekend merk (Canyon). Het nieuwe model is 4 maanden geïntroduceerd als de opvolger van het oude model, welke bekend stond als een top fiets. Echter is ondertussen gebleken dat het nieuwe model gebreken heeft welke kunnen teruggeleid worden naar het ontwerp van het frame. Deze gebreken zijn overal opgedoken en verschillende online form staan er vol mee, het grote probleem is dat de zadelpen en frame buitengewoon snel verslijten.
Nog voor dit probleem op alle forums stond heb ik dit ook opgemerkt aan mijn fiets, en contact op genomen met de fabrikant. De fabrikant heeft de fiets geïnspecteerd en mij laten weten het frame te vervangen door een identiek frame. Echter is de oorzaak van het probleem hiermee niet opgelost, waardoor de fabrikant ook bijkomende onderhoudswerkzaamheden heeft voorgeschreven.
Ik ben hier echter niet van gediend, aangezien ik het niet normaal beschouw dat structurele frame onderdelen meer onderhoud nodig hebben dan slijtage onderdelen zoals: ketting, tandwiel,...
Bijkomend, is de oorzaak van het probleem ook nog niet aangepakt waardoor al deze handelingen leiden tot het langzamer slijten van de structurele onderdelen. Na de garantie periode kan ik dus nergens meer terecht en zal de fiets een beperkte levensduur kennen door de slijtage van het frame en zadelpen.
Met de fabrikant kom ik er niet uit om: mijn geld terug te krijgen, te ruilen voor ander model, ...
Mijn vraag is dan ook welke mogelijkheden ik nog heb?