AANKOOP OPEL ANTARA

sergio
Topic Starter

AANKOOP OPEL ANTARA

#1 , 22 jul 2009 08:50

geachte
op 29//01/2009 bestelde wij een nieuwe opel antara energy 127pk ,groot was onze verbazing dat wij op 02/04/2009 bij de verdeler werden geroepen en er ons medegedeeld werd dat de wagen onderweg was maar niet zoals voorzien in de brochure (ontbreken park pilot voor en achter- andere maat velgen en model- cruise control-boordcomputer)opel belgium gaf ons de keuze/ optie 1/ wagen nemen zoals op transport en 3000€ korting of opnieuw bestellen optie2
wij hebben gekozen voor optie 2 daar de tegemoedkoming in mijn ogen miniem was ten opzichte van de ontbrekende onderdelen ,er zou bij nieuwe bestelling ook voorang gegeven worden bij assamblage ong 2 maanden wachttijd
vorige week tel gekregen dat de boorddocumenten er waren en wij de wagen konden laten inschrijven wat wij tot ons groot spijt gedaan hebben
de wagen is vorige vrijdag geleverd maar u gelooft het nooit het is terug een wagen met ontbrekende onderdelen en heb deze dan ook laten staan
wat kunnen wij ondernemen daar de wagen reeds ingeschreven is maar nog geen meter met gereden ,tel naar klantendienst leverd niets op en verdeler zegt dat dit niet zijn fout is ,de wagen terug bestelllen is terug meer dan 3 maand wachten

dank bij voorbaat
serge levens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JD

#2 , 14 okt 2009 22:58

Het beste wat u in deze situatie kunt doen is het contract met de garage ontbinden (via de rechtbank). U heeft immers al 2 maal een verkeerde levering (nt conformiteit).

Samen met de ontbinding kunt u eventueel ook proberen schadevergoeding te bekomen wegens de door u gemaakte kosten van inschrijving. Vraag niet teveel schadevergoeding, maar reken de door u gemaakte kosten (kosten wegens te late levering, kosten van inschrijving) maar door.

De rechter zal volgens mij in casu, als u redelijk bent in berekening schadevergoeding, ook wel inzien dat zo een situatie een beetje uit de hand loopt (1 maal verkeerd leveren kan gaan, maar 2 maal is een beetje teveel van het goede)

Spreek eventueel ook nog eerst eens de garage aan om mss toch nog tot een minnelijke schikking te komen en probeer enkele goede voordelen te bedingen. Mocht dit niet gaan is het beste om gewoon te ontbinden en dan eventueel naar andere garage te stappen.

Lex

#3 , 15 okt 2009 13:19

Ik ben er nog niet zo zeker van dat men de inschrijvingskosten/autoverzekering zou kunnen recuperen.

1)Boorddocumenten horen bij een auto...u haalde de dokumenten op zonder te controleren of de documenten wel in overeenstemming waren met het voertuig? Ik vind dit nogal vreemd!

2)Bij de inschrijvingsdokumenten moet u bewijzen dat er een verzekering werd afgesloten...ik vraag mij af waarom u een autoverzekering al zou nemen als u nog geen auto heeft?

3)Kon uw dealer de ontbrekende ondelen niet installeren?

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”