Hallo,
Ik wil hier even terugkomen op mijn vorige post van mei (problemen met tweedehandswagen verkoper blokkeert mij!)
had die wagen gekocht en al na 500 km gingen er lampjes branden van motorstoring en olie.
telkens de verkoper op de hoogte gebracht van de problemen dat dit toch wel vlug is.
altijd excuusjes 'ja je moet er naar laten kijken e, als er iemand anders naar kijkt moet je ook bij ons niet meer komen, etc"
op een aangetekende ingebrekestelling ook geen reactie gehad.
Met de lockdown en aangezien ik niet veel de baan op moet werd er niet veel mee gereden, tot september back to school
blijvende oliepeil lampje alarm, dus olie bijgevuld...en bijgevuld want de peilstok gaf telkens aan leeg!
op paar weken zeker +7 liter ingegoten.
Bij de garage gaven ze eens goed gas en de blauwe rook kwam eruit. Dus de olie verbrandt in de motor!
Eindelijk besluit dat er zware kosten zijn aan de motor (ong 2000 euro)
Volgens mij was dit probleem gekend door de vorige eigenaar en daarom van de hand gedaan.
Het heeft zolang geduurd omdat ik weinig gereden heb en zeker weinig autostrade want dan is de olie wel vlug weg.
Direct verkoper gecontacteerd en volgens hem is er niets aan de hand, die auto start en rijdt.punt!
Kwestie was dus de overeenkomst dat hij gemaakt had, op zijn naam (pas later gezien)
Ik zou dus moeten bewijzen dat ik toch bij aan handelaar gekocht heb en niet een privé persoon zodat ik garantie (of ontbinding) kan bekomen? Of dat er gefraudeerd is...
Ik heb wel op een advertentie gereageerd waar hij vele andere auto's verkoopt, ook op facebook. staan ook auto's die ze verkopen MET garantie.
Dus ik stelde de vraag waarom heeft deze auto geen garantie en due andere wel? geen reactie.
Heb al door dat ze met 3 verschillende nummers werken, en dat het sluw opgezet is om oudere auto's ertussen te verkopen via hun autohandel.(int zwart)
hij staat op hun website als zaakvoerder maar blijkbaar is de andere zaakvoerder van de bvba (fraude?)
hij spreekt soms van mijn "broer", moet het aan mijn baas vragen.
Ik heb een deel van het geld betaald via hun bancontact terminal ( die krijg je ook niet als particulier), dus ik heb voor die auto aan hun bvba betaald
heb weinig vertrouwen in die mannen, vriendelijk en klantenservice is ver te zoeken.
Die auto is het niet waard om nog deze kost aan te doen en kan hem in deze staat ook niet verkopen behalve voor export (wat het oorspronkelijke doel wel was voor een auto met dit gebrek!)
Kan dit geld dat ik betaald heb echt niet kwijtraken.
Ik kan er niet meer mee rijden want het is niet meer veilig.
ze reageren op niet op aangetekend schrijven, niet op mail.
ik weet niet welke route ik moet nemen
Dank u