Ik heb een vraag ivm mijn auto. Vorige week ben ik in panne gevallen op een parking en ik heb mij moeten laten takelen. We hadden gehoord dat mijn auto de dag voordien een krakend geluid maakte en maakten een afspraak bij onze gebruikelijke garage, we moesten echter nog een week wachten. We zijn dan nog naar de winkel gereden en bij het oprijden van de parking moet de cardanas links zijn gescheurd, zo is mij verteld door de garagist achteraf.
Ik belde op dat moment naar onze garage maar zij hadden geen vervangwagen als ze ons kwamen takelen dus heb ik een andere garagist laten takelen. Die zei dus dat de cardanas gescheurd was. Ik ben echter bij mijn andere garage in november en december 2018 nog geweest met mijn auto, toen zijn beide hoezen links en rechts van de cardans vervangen. Ik heb er allemaal totaal geen verstand van maar na een aantal keer gebeld te zijn geweest door de garagist waar de auto nu staat blijkt deze er zeker van te zijn dat er geknoeid is met de cardans links en rechts. Hij zegt dat ze rotversleten waren, zo had hij ze nog nooit gezien zei hij. Volgens hem moesten ze dat gezien hebben toen ze de hoezen vervingen en hij beweert ook dat er met een schroevendraaier in de hoezen is gestoken. Hij zegt dat mijn auto ook veel te weinig km heeft (nog geen 90.000km) om dan zo versleten cardans te hebben.
Mijn buurman is een garagist op rust dus ik heb gevraagd aan mijn garagist waar mijn auto nu staat om aan hem de uitleg te doen want ik begrijp er dus allemaal niet veel van. Mijn bedoeling is om, als ik eind deze week mijn auto normaal gezien mag ophalen, met deze factuur naar mijn gewoonlijke garage te gaan. Als het effectief allemaal te voorkomen viel en het dus eigenlijk hun schuld is zou ik eigenlijk willen dat ze mij de volledige factuur terugbetalen maar ik kan me inbeelden dat me dat nooit gaat lukken. Ik zou naar daar willen gaan met de factuur en als ze een deftige uitleg willen, alles laten uitleggen door min buurman (persoonlijk of telefonisch). Ik heb echter schrik dat ze mij onder tafel praten en zichzelf langs alle kanten indekken. De garagist nu zou de stukken in elk geval bijhouden en het nog eens duidelijk uitleggen als ik mijn auto mag komen ophalen.
Heeft iemand advies over ik dit moet aanpakken? En indien ze niet willen tussenkomen, is er dan een kans dat ik hierbij toch iets kan winnen als ik de juridische toer op ga? Ik vind het immers erg sneu dat ik eind vorig jaar al ruim 700 euro betaalde en nu een factuur van ondertussen minstens 800 euro ga krijgen terwijl men er toen aan geprutst heeft...