Ik kocht enkele maanden geleden een tweedehands carbon koersfietskader via een zoekertjessite.
Het zoekertje gaf informatie dat de voorvork gebroken was maar vervangen door een nieuwe, alsook van een defect aan de achterbrug (ongevaarlijk).
Door omstandigheden kon ik dit kader pas na 3 maand laten opbouwen door mijn fietsenmaker. Bij de assemblage vond mijn fietsenmaker een scheur aan de binnenkant van het kader aan de zitbuis, onzichtbaar langs buiten, maar duidelijk hersteld / gepoogd te herstellen. Volgens mijn fietsenmaker gaat het om een onherstelbare scheur, welke mijn veiligheid in gevaar brengt.
Hij liet mij persoonlijk zien dat de zitbuis geen stabiliteit heeft wanneer men de zadelpen verwijdert.
Ik meld dit telefonisch aan de verkoper, die toegeeft dat met de fiets gevallen is, maar goed hersteld is door een professionele carbonhersteller.
De verkoper weigert het fietskader terug te nemen, maar biedt wel aan het kader opnieuw te laten herstellen door dezelfde hersteller.
Had ik geweten dat dit hersteld was, had ik nooit gekocht. Ik zal nadien ook nooit het volle vertrouwen hebben in de fiets.
Aangezien de verkoper zegt dat dit volgens hem goed hersteld is, valt dit onder verborgen gebreken? Wat kan ik hieraan doen, buiten verschillende mails die ik hem reeds stuurde om hem aan te manen het fietskader terug te nemen?