Hoe heeft u betaald? kredietkaart? paypal?
Hoe is het verzonden? tracking?
Als u bewijs heeft via tracking dat het niet afgeleverd is (oorzaak of reden doet er niet toe)
kan u een claim openen dat u het niet ontvangen heeft...
gelijk hebben vs gelijk krijgen...
gelet buiten Europa zal dit niet altijd even simpel zijn.
Paypal. Deze piste wordt nu bekeken.
Inderdaad, daar heeft u een heel goede kans om uw gelijk te halen, paypal houdt ook aan het principe dat de verkoper verantwoordelijk is om u uw pakje goed te laten toekomen/
U zou al specifiek moeten akkoord gegaan zijn met een goedkopere vorm van verzending waar duidelijk gezegd is dat het dan niet verzekerd is. Indien u dit niet gedaan hebt, dan zal Paypal bemiddelen en de verkoper de optie geven om u te vergoeden, of om het item nog eens te versturen.
Indien er geen akkoord kan gevonden worden zal paypal u vergoeden en het geld bij de vekoper terughalen (of uit hun geblokkeerde reserve halen, bij elke grote verkoper houden ze een percentage van de ontvangen gelden achter net om in zulke situaties een "fonds" te hebben waaruit ze betwiste transacties kunnen terugbetalen).
En inderdaad, u hebt geen enkele relatie met Bpost, enkel de verkoper! U kan dus bijgevolg absoluut geen enkel actie tegen hen ondernemen, enkel de verkoper kan dit, het is de verkoper die een contract met Bpost heeft, en tot het pakje effectief in uw handen is en u ervoor getekend hebt, blijft het pakje de verantwoordelijkheid van de verkoper. Dus is het de verkoper die iets kwijt is en dus actie tegen Bpost moet ondernemen.