Dreig ermee klacht in te dienen bij de FOD Economie wegens misleidende handelspraktijken als hij niet aan zijn garantieverplichting wilt voldoen.De verkoper die autohandelaar is heeft me zelf gezegd dat hij de wagen goedkoop heeft gekocht van een Renault garage en deze dan zo aan mij heeft verkocht. Hij verkocht de wagen niet voor een klant maar voor zichzelf. Hij zou de kosten vergoeden maar is ineens van gedacht verandert en zegt dat ik de koppeling stuk heb gedaan? Ik heb nog geen 50km met de wagen gereden? :\
De garagehouder zal zich niet kunnen beklagen bij de rechter wanneer hij niet eerst zelf de kans zou hebben gekregen de herstelling uit te voeren. Die kans werd TS namelijk ontnomen, aangezien de garagehouder TS heeft misleid over het recht op herstelling van de wet van 1 september 2004 betreffende de Consumentenkoop (art. VI. 97, 7°WER).Eerst een aangetekende brief met ingebreke stelling en dan kan je hem dagvaarden voor de vrederechter.
Maar Hij moet eerst de kans krijgen om hem te herstellen
De fiscus kan niet zorgen dat dé wagen gemaakt wordt.
Als je hierover niets overeengekomen bent: niet veel, vrees ik.Hallo iedereen ,,
Nog 1 vraagje, ook heb ik nog steeds de 2de sleutel van de wagen niet gekregen? Wat kan ik hieraan doen?
Mvg
Beste,Beste,
Kan ik ergens een voorbeeld vinden wat ik juist in de aangetekende brief moet schrijven aub?
Groetjes