#1 , 24 jul 2017 15:19
• Op 18 nov aankoop en afhaling wagen bij de verkoper km stand 46.468.
• Op 5 jan sms verstuurd naar de verkoper dat we een probleem hadden aan de wagen, dat ik al op 4 dagen tijd het potje van de remolie twee keer heb moeten bijvullen. Ook opgemerkt dat de week ervoor (week 52) met het plaatsen van de winterbanden met velgen de remblokken (heb zelf nieuwe gekocht) voor op zijn, en gezegd zou het kunnen dat er ergens een remolie lek is.
• Op 5 jan wagen binnen gebracht bij de verkoper voor de olie lek, zelf gevraagd om de remblokken die ik zelf heb gekocht gelijk te plaatsen ( geen probleem).
• Op 7 jan melding van de verkoper dat ze alle remblokken hebben vervangen maar geen olielek hebben gevonden, testrit gedaan.
• Op 11 jan melding van de verkoper olie in het potje zakt niet, alles in orde, mogen de wagen afhalen.
• Op 23 jan gemeld aan de verkoper dat het lampje in de wagen van de remolie is aan gegaan en het niveau in het potje op minimum staat (terug bijgevuld)
• Op 30 jan wagen terug binnen bij de verkoper (normaal was het 6 feb) gelijk gezegd dat het olie circuit (olie rempotje) een dubbele functie heeft zowel voor de remmen als de koppeling.
• Op 3 feb melding dat de wagen klaar was en gaan afhalen, verkoper wist mij te vertellen dat er in de ruimte waar de koppelingsplaat zit en lek was aan het hydrolische systeem (dubbele circuit koppeling/remmen) en dat hij gelijk de koppeling vervangen had omdat deze al lichtjes blauw aan het worden was? ( voor een wagen met 46.468 km ???).
• Op 13 maart de wagen binnen gebracht bij Garage Donkers om de ophanging/vering te laten testen, deze bleek in orde te zijn (zie bijgevoegd test resultaat), hebben de verkoper van de wagen diezelfde dag nog op de hoogte gebracht en het test resultaat door gemaild. Verder nog gesproken met techniekers bij Garage Donkers en de andere mogelijkheid was de cardan aandrijving.
• Op 22 maart volgende mail verstuurd;
Na ons telefonisch contact van 13/3 waar ik u het probleem heb gemeld van de wagen Ford Focus van mijn zoon.
Daar waar ik eerst dacht dat het de voorste schokdempers waren en deze heb laten testen en u het resultaat heb doorgemaild (met de schokdempers was niks mis mee), heb ik een vermoeden dat het de cardan(s)aandrijving is die gebreken vertoont.
Had ik graag een gepaste oplossing voor het probleem, ik heb verstaan van u dat u het superdruk hebt maar dat ik tot op heden nog niets heb gehoord van u.
Dus even dit mailtje als geheugensteuntje dat het probleem niet vergeten wordt en de schade aan de wagen meer wordt.
Wachtend op een telefoontje.
• Het geluid aan de wagen schokdempers/cardans?, ophanging?, remmen?, enz?…..? is er nog altijd
• Op 22 april nog altijd niks gehoord van de verkoper?
• Op 22 mei nog altijd niks gehoord van de verkoper?
• Op 22 juni rijdend op de autostrade linkse rijvak, motor houd plots in en een hele grote witte rookwolk achter de wagen, direkt naar pechstrook gesukkeld, motor start niet meer en temperatuur meter duid max aan, potje van de koelvloeistof is volledig leeg?
• Op 23 juni de verkoper op de hoogte gebracht van de situatie, en ging waarschijnlijk de wagen 26 juni komen halen en vervangwagen meebrengen.
• Op 26 juni om 14u nog sms gestuurd naar de verkoper “vergeet de wagen niet” antwoordt; nee we zijn het aan het regelen.
• Op 27 juni verkoper opgebeld met de vraag; weet je al wanneer je de wagen komt halen, antwoordt; ik ben een aanhangwagen aan het regelen en heb geen vervangwagen ter beschikking, heeft belooft dat hij de wagen deze week komt ophalen.
• Op 30 juni verkoper opgebeld daar ik tot nu niks heb gehoord van hem, heeft belooft hem dit week-end te komen op halen.
• Op 1 juli heeft de verkoper mij opgebeld om de wagen te komen halen voor herstelling, wagen is opgehaald. KM stand 61.790
• Op 8 juli verkoper sms gestuurd met de vraag of er al meer nieuws was van de wagen, antwoordt;”ze zijn hem aan het demonteren en de oorzaak aan het zoeken, begin volgende week weten we meer. Volgens mij zijn ze nog niet eens aan de wagen begonnen te demonteren!!!!!
• Op 12 juli verkoper opgebeld met de vraag stand van zaken met de wagen, wagen staat bij een collega garagist die mechanische werken/herstellingen doet, hij zou vanavond iets meer weten.
• Op 13 juli verkoper terug opgebeld (heeft gisteren niks laten weten) wist te vertellen dat ze de motor aan het testen waren om zo de oorzaak van de panne te localiseren. Heb gevraagd naar een datum wanneer de wagen gerepareerd is, maar kan hij niet zeggen aangezien de garagist veel werk heeft en als ik hem niet geloof hij mij de tel nummer wil geven zo dat ik zelf kan informeren (heb gezegd dat het niet aan mij is om die persoon op te bellen). Heb gezegd dat hij mij 14 juli moet opbellen met een definitieve datum dat ik de wagen hersteld kan ophalen in juli! Want de verkoper gaat in augustus in verlof. Tot nu nog altijd geen vervangwagen ter beschikking, op 30 juni zelf wagen gaan huren.
• Op 15 juli verkoper gemaild, zie bijgevoegde mail.
op 18 juli heeft de verkoper van de wagen mij opgebeld.
De oorzaak van de panne aan de wagen kunnen ze niet vinden of het moest dieper in de motor zijn.
Hij insinueerde ook “hoe werd er met de wagen gereden op het ogenblik van de panne, linkse rijvak van de autostrade?”, denk niet dat die wagen gekocht is om rondjes rond de kerk te rijden.
Hij zegde ook dat het geen herstelling is in garantie omdat de eerste zes maanden al voorbij zijn, dan stel ik mij de vraag wat houd 1 jaar garantie dan in? (NIKS)
Op mijn factuur staat 1 jaar en volgens mij zijn dit nog altijd verborgen gebreken of de verkoper moest het geweten hebben van de gebreken aan de wagen en mij niet gemeld hebben.
Op de achterkant factuur staat zelfs (kleine letters) helemaal niets.
Hij vertelde mij dat hij zelfs de vorige herstellingen niet had moeten doen remblokken vervangen en koppelingsplaat en nog een vervangwagen gegeven had, volgens mij wist hij toen al van de toestand van de wagen (vorige twee eigenaars).
Dan stel ik mij de volgende vraag op de verkoopsite staat vermeld “ 100% ongeval vrij “ (zie bijlage), waarom verkoopt een carrosserie hersteller jonge tweedehands wagens?
Wat kan ik hier mee?