#1 , 25 jun 2017 00:21
Hallo allemaal,
Er kwam een officiele gekende firma bij mij de ramen opmeten om een offerte te maken ,met de bedoeling in mijn oude stalen ramen, nieuw dubbel glas te laten zetten.
Na mijn schriftelijke toezegging kwam dezelfde man terug om alles nog eens perfect na te meten.
De eerste dag dat de werkmannen bezig zijn zeggen zij dat ze niet alle glas kunnen plaatsen want dat er 'weeral ' verkeerd gemeten is. Ze zeggen dat dit een meer voorkomend probleem is omdat de man die komt meten niet voldoende rekening houd met de lassen die onder de oude stopverf zitten ,en als die lassen (zoals bij mij) in de hoeken zitten kunnen zij die niet wegslijpen en is het glas te groot.
Ze besluiten het oude glas te verwijderen zodat zij beter kunnen meten, het nieuwe glas dat wel past te plaatsen en voor de andere nieuw glas te bestellen. Ik ga akkoord.
Tijdens de 2e werkdag hebben ze 'goed' nieuws voor mij. Alle glasramen passen opeens. Ze hebben mijn stalen ramen die voorzien waren van grote waterleesten aangepast aan hun verkeerd gemeten glas, door mijn waterleesten eraf te slijpen. Die vervangen ze dan door een dun alu- latje dat ze horizontaal tegen het glas plakken met siliconen.
Ze hebben mijn ramen ,die volstrekt in orde en waterdicht waren, verknoeid.
Ik heb hun beleefd, onmiddellijk gezegd hiermee direct te stoppen, ze hadden dat niet ongevraagd mogen doen. Dat gaf de werkleider toe.
Ik ben dan naar hun bureel gereden en heb alles uitgelegd aan hun baas. Zij heeft mij gesust dat het vakmannen zijn ,en als zij zeggen dat dit een goede oplossing is zal dat wel zo zijn en zij kan daar niet over oordelen, maar haar mensen zullen wel gelijk hebben.
Maar ze gaf wél toe dat ze niet aan mijn ramen hadden mogen slijpen zonder mijn toestemming.
De 3e dag zijn ze niet meer verschenen, ze belden dat er andere werken moesten voorgaan, de drukte voor het bouwverlof en zieke werknemers waren de oorzaak, na het bouwverlof moest ik maar eens bellen om verder af te spreken.
Dit geeft mij wel even tijd om te bedenken en na te vragen wat ik moet doen?
Ik heb de offerte getekend ,maar geen voorschot betaald.
Kunnen jullie mij raad geven? Alvast bedankt hiervoor.