Beste leden,
eind november vorig jaar deed een grote warenhuisketen een speciale actie met nooit eerder geziene kortingen. Ik had toen nog een regenwaterpomp die stilaan haar beste tijd gehad had en kocht tijdens deze actie een nieuwe als reserve. Die nieuwe pomp heeft nog maanden in de doos gezeten tot ik dit jaar na de vakantie begonnen ben met de vervanging van de oude pomp. Ik heb nog wat problemen gehad om de juiste aansluitstukken te vinden en moest ook nog een kleine aanpassing doen aan de bestaande leidingen maar ergens in september kon ik de pomp gebruiken. Korte tijd later zag ik onderaan de pomp waterdruppels verschijnen en, in de veronderstelling dat ik de in- en uitgang niet stevig genoeg aangesloten had, heb ik ze een paar keer af- en opnieuw aangekoppeld maar het waterverlies stopte niet. Op 18 oktober stuurde ik een mail (met een foto) rechtstreeks naar de fabrikant om te vragen of ze een idee hadden wat er fout kon zijn maar ze vroegen mij om de pomp via de verkoper op te sturen, wat ik gedaan heb. Deze week kreeg ik van de keten een mail dat de pomp helaas niet kan hersteld worden en ze nodigen mij voor de verdere afhandeling uit in de winkel.
Mijn vraag is nu : waar heb ik recht op want ik heb 2 jaar garantie?
Mijn geld terugeisen is in deze niet aangewezen want door de superkorting destijds kan ik er nooit nog een gelijkwaardige voor in de plaats kopen.
Ik loop wel al een beetje op de feiten vooruit want ik ga pas morgen naar de winkel om hun voorstel te vernemen maar ik wil graag mijn zaak zo goed mogelijk verdedigen.
Bovendien : wat moet ik van dit merk denken als een pomp die slechts enkele dagen gewerkt heeft niet meer kan hersteld worden.
Dank bij voorbaat voor reacties.
mvg/Geert