auto verkocht

tania
Topic Starter

auto verkocht

#1 , 23 okt 2008 20:02

ik heb mijn auto verkocht zonder keuring ondat mijn platen al opgestuurd waren,ik had hem nog maar 6 maand en was dan gekeurd zonder problemen,er is een papier opgemaakt dat de wagen verkocht is in de staat waarin hij zich bevind.nu zegt de koper dat hij 1 dag later in panne stond,de automaat transmissie is kapot.3500 euro kosten,de koper wil dat ik dat betaal en dreigt met een advocaat,ik heb nooit iets gemerkt aan de wagen.ik had hem te koop gezet voor handelaar of export omdat mijn platen al opgestuurd waren,de koper is blijkbaar iemand die exporteert naar afrika maar deze wagen is gekocht door zijn broer,het betreft een rover 75 luxury bj 2001 die ik met verlies heb verkocht,kunnen die 3 mannen mij iets maken?mvg,tania

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 24 okt 2008 11:31

Aangezien de auto geen keuring had heb je ook geen CAR-PASS...!

De wetgeving voorziet dat de koper die geen CAR-PASS heeft gekregen, de ontbinding van de koopovereenkomst kan vragen. Wanneer hij zich daartoe tot de rechter wendt, zal deze moeten besluiten tot de ontbinding van de koop...en aangezien de tegenpartij met een advocaat op de proppen komt...

Meer info kan je vinden op www.carpass.be

tania
Topic Starter

#3 , 24 okt 2008 11:39

Aangezien de auto geen keuring had heb je ook geen CAR-PASS...!

De wetgeving voorziet dat de koper die geen CAR-PASS heeft gekregen, de ontbinding van de koopovereenkomst kan vragen. Wanneer hij zich daartoe tot de rechter wendt, zal deze moeten besluiten tot de ontbinding van de koop...en aangezien de tegenpartij met een advocaat op de proppen komt...

Meer info kan je vinden op www.carpass.be
er zat een carpass bij van april met alle km op.ik heb nog geen 3000km ermee gereden.dat is toch de enige info die daar op staat.het gaat toch niet om kmfraude?

Reclame

Lex

#4 , 24 okt 2008 11:47

er zat een carpass bij van april met alle km op.ik heb nog geen 3000km ermee gereden.dat is toch de enige info die daar op staat.het gaat toch niet om kmfraude?
Een carpass is MAAR TWEE maand geldig...de carpass van april is dus mogelijk ONGELDIG...het hoeft niet persé om Km fraude te gaan..het gaat enkel om het ONTBREKEN, de ONGELDIGHEID van de carpass...die voldoende is om de verkoop te verbreken...

subaru

#5 , 02 nov 2008 05:22

hij heeft hem gekocht in de staat dat hij zich bevond, een particulier kan geen garantie geven wegens gebrek aan kennis.
particulier mag verkopen wat hij wil, een oud wrak dat op zen grasplein staat weg te rotten hoeft niet naar de ijzerhandel, je mag dat verkopen in de staat waarin hij zich bevind alzelf voor 1 miljoen euro zonder carpas zonder keuring

subaru

#6 , 02 nov 2008 05:25

zonder keuring kan je geen carpass hebben, volgens mij is het niet verboden om zonder keuring een auto te verkopen, mits inn de staat waarin hij zich bevind, zelf ne halve auto kan je verkopen
Een carpass is MAAR TWEE maand geldig...de carpass van april is dus mogelijk ONGELDIG...het hoeft niet persé om Km fraude te gaan..het gaat enkel om het ONTBREKEN, de ONGELDIGHEID van de carpass...die voldoende is om de verkoop te verbreken...

Terug naar “Gebrekkige Producten”