Ik stel de vraag om te beginnen opdat ik een aanvaardbaar antwoord hoop te krijgen. De implicaties die ik hierboven uitgelegd doen me zeer sterk vermoeden dat zijn antwoord in feite niet kan. Ik had op het ogenblik dat ik de vraag stelde nog niet verder doorgedacht. De reden heb ik hierboven duidelijk gegeven, om het nog eens te herhalen houd dat in dat een fabrikant in feite zijn toestellen met zware defekten of slechte series bvb. zou kunnen gebruiken om snel van zijn waarborg verplichtingen vanaf te zijn.Waarom stel je eigenlijk de vraag als je zelf het antwoord denkt te weten?
Dat tweede wil ik wel eens wit op zwart zien en dat eerste dat weet je even goed dat er op een herstelling zelfs na de waarborgperiode van 2 jaar ook nog garantie is op die herstelling. In elk geval is dat zo in de praktijk. Het misbruik zou touwens niet meer te overzien zijn als je niet een of andere vorm van waarborg meer had op een herstelling (die waarborg op een herstelling is in de praktijk 3 tot 6m.). Gebruik even je gezond verstand. Ik geef wel toe dat het dezelfde fout moet betreffen om nog aanspraak te kunnen op die garantie op een herstelling.Het nieuwe product is eigenlijk gewoon een herstelling van het oude product... Staat trouwens letterlijk in de garantiewet dat er geen nieuwe garantie is bij herstelling of vervanging.
Ik vermoed dat je me niet 100% begrijpt...Ik stel de vraag om te beginnen opdat ik een aanvaardbaar antwoord hoop te krijgen. De implicaties die ik hierboven uitgelegd doen me zeer sterk vermoeden dat zijn antwoord in feite niet kan. Ik had op het ogenblik dat ik de vraag stelde nog niet verder doorgedacht. De reden heb ik hierboven duidelijk gegeven, om het nog eens te herhalen houd dat in dat een fabrikant in feite zijn toestellen met zware defekten of slechte series bvb. zou kunnen gebruiken om snel van zijn waarborg verplichtingen vanaf te zijn.Waarom stel je eigenlijk de vraag als je zelf het antwoord denkt te weten?
Bovendien als ik volgens jou en sloeberken zijn redenering geen waarborg meer krijg omdat het in feite niet over hetzelfde toestel gaat, wil dit zelfs zeggen dat als men u binnen een waarborgperiode van 2 jaar een nieuw toestel ipv van een hersteld toestel zou geven u daar dan ook geen waarborg meer op zou krijgen. Sloeberken zegt toch duidelijk "Nee je hebt die nieuwe niet aangekocht, garantie telt van de oude". Dus iedereen die in plaats van een herstelling een nieuw toestel krijgt (omdat bvb de herstellingskosten te hoog zijn), heeft daar dan geen waarborg meer op binnen die 2 jaar ? Te gek voor woorden.
Dat tweede wil ik wel eens wit op zwart zien en dat eerste dat weet je even goed dat er op een herstelling zelfs na de waarborgperiode van 2 jaar ook nog garantie is op die herstelling. In elk geval is dat zo in de praktijk. Het misbruik zou touwens niet meer te overzien zijn als je niet een of andere vorm van waarborg meer had op een herstelling (die waarborg op een herstelling is in de praktijk 3 tot 6m.). Gebruik even je gezond verstand. Ik geef wel toe dat het dezelfde fout moet betreffen om nog aanspraak te kunnen op die garantie op een herstelling.Het nieuwe product is eigenlijk gewoon een herstelling van het oude product... Staat trouwens letterlijk in de garantiewet dat er geen nieuwe garantie is bij herstelling of vervanging.
Mijn geval is wel anders omdat ik in feite aanspraak wil kunnen maken op de volle 2 jaar juist omdat het een nieuw toestel betreft.
Als u ook maar iets van de garantiewet afkent dan zou u weten dat men de factuur niet nodig heeft maar dat een betalingsbewijs volstaat EN dat TS enkel de "factuur" van de originele aankoop nodig heeft...Deze discutie is eigenlijk nutteloos, gezien TS zijn factuur niet meer kan vinden en zonder factuur geen waarborg.
Klopt in feite niet volledig, vergeet ook de term faktuur maar eens en voor altijd. Ik heb trouwens pas zaterdag nog een vervanging gekregen van een defekt toestel, de faktuur of beter gezegd de kassabon had ik ook niet meer. De aankoop met datum heb ik echter wel kunnen bewijzen a/d hand van een bankafschriftuittreksel.Deze discutie is eigenlijk nutteloos, gezien TS zijn factuur niet meer kan vinden en zonder factuur geen waarborg.
Klopt in feite niet volledig, vergeet ook de term faktuur maar eens en voor altijd, maar dat is al eens gezegd. Ik heb trouwens pas zaterdag nog een vervanging gekregen van een defekt toestel, de faktuur of beter gezegd de kassabon had ik ook niet meer. De aankoop met datum heb ik echter wel kunnen bewijzen a/d hand van een bankafschriftuittreksel.Deze discutie is eigenlijk nutteloos, gezien TS zijn factuur niet meer kan vinden en zonder factuur geen waarborg.