Uw reactie is enorm nuttig, ik begrijp de opties. Maar hebt u enig idee of het mogelijk zou zijn om over een misverstand of dwaling te spreken? en via deze weg het contract nietig te verklaren. Of is dit onmogelijk door die ene fax?
Ik vrees dat u daar héél erg zwak staat. De bestelling is immers effectief gewijzigd door één van de betrokken partijen. Het is niet zo dat er een misverstand was, of dat de leverancier de wijziging verkeerd begrepen heeft.
en als ik het goed begrijp is het eenvoudiger om degene die de wijziging heeft aangevraagd aansprakelijk te stellen?
Misschien niet eenvoudiger, maar zeker en vast correcter. Het is immers die persoon die op eigen houtje gehandeld heeft, met gevolgen voor de drie andere partijen. Maar ook hier zal u moeten aantonen dat die persoon niet het recht had om op eigen houtje de bestelling te wijzigen. Als deze persoon beweert dat jullie met 4 overlegd hadden en deze wijziging goedgekeurd (monderling) en dat hij diegene was die dan de wijziging doorgestuurd heeft naar de leverancier, dan is dit een plausibel verhaal.