Ik heb een vraag mbt het fenomeen van 'motivational speakers'
Vandaag woonde het personeel van mijn huidige werkgever een sessie van een motivational speaker bij.
Ik wil het kort houden dus zal niet uitweidden over inhoudelijke zaken.
Het komt erop neer dat de gastspreker foutieve en potentieel gevaarlijke informatie verschaft, zowel over onderwerpen die voor discussie open staan als over exacte wetenschappen, meer bepaald geneeskundige 'informatie'.
De inhoud van deze duidelijke leugens is zonder enige twijfel een dreiging voor kwetsbare bevolkingsgroepen onder ons met de nadruk op mensen met sociale- en psychologische problematiek en mensen met verslavingsproblemen.
Mijn vraag is driedelig:
-Zijn er beperkingen die gerechtelijk bepaald zijn en worden opgelegd aan motivational speakers? Zoja, welk KB moet ik raadplegen?
- Welke (indien sprake van) bekwaamheden of certificaten moeten worden voorgelegd om motivational speaker te zijn/worden?
- Waar kan men terecht om wanpraktijken in deze sector te melden?
Meer informatie op aanvraag, ik wil het betrokken bedrijf niet zwart maken, iedereen denkt het er zijne van (ik zie hun website en bij mij gaan de alarmbellen van een sekte af doch dit is persoonlijk)
@MODERATOR: Ik wist niet goed in welk subforum deze vraag te posten; indien niet dit forum, graag topic verplaatsen naar correcte forum, waarvoor dank.