#6 , 27 aug 2015 14:35
Een batterij, geeft 6 maanden garantie en staat ook duidelijk bij het garanty formulier die misschien bijna niemand leest, ik ook niet. Bij bepaalde type's, kan men wel achterhalen, wat de laad en ontlaad cyclussen zijn.
Op de lader zit volgens mij wel 2 jaar garantie op, en daar zou ik toch bij de verkoper proberen aandringen.
Neem eventueel ook contact op met de fabrikant, ook al is het buiten België, of zelfs Europa, deze zal meestal wel helpen of verwijzen naar de juiste plaats.
Als U zeker bent, dat daar 2 jaar garantie op zit, kan je altijd de verkoper per brief en aangetekend in gebreke stellen, als die geen medewerking verleend, mocht er toch ooit een rechtszaak van komen, dat is de eerste vereiste.
Ik heb winkels nog kunnen van gedacht te doen veranderen, door te dreigen, hen aan te geven aan de FOD economische inspectie. Ik had dan ook wel de fabrikant geschreven, of het wel verstandig is, deze winkel als verdeler aan te houden, daar hij de verkochte goederen van die fabrikant en de kopers ervan laat stikken.
Binnen de 5 uur stond de winkelverkoper aan de deur. Hopelijk heb je niet te maken met die van ik ben toch niet gek, want dan is dit een zéér lastige zaak.
Een correcte zaak voor o.a. batterijen is te vinden als je Engels gebruikt van vervang direct.