Beste lezers,
Wij kochten recent een tweedehands wagen bij een professional. Wij weten dat we dus 1 jaar garantie hebben.
Nu blijkt kort na aankoop dat de airco van deze wagen niet naar behoren werkt, meerdere onafhankelijke garagisten hebben ons dit reeds bevestigd. De garage waar wij onze auto gekocht hebben, beweert echter dat er niets mis is met de airco.
Ik zou nu graag een second opinion willen in een officieel aircocenter, dit is echter niet gratis.
Kan ik eisen van de verkoper van onze wagen dat deze second opinion ter zijner laste valt indien blijkt (zwart op wit in een analyseverslag) dat er wel degelijk iets mis is met de airco? Kan ik daarna ook eisen dat de airco hersteld wordt op zijn kosten.
Ik zou deze twee dingen willen voorstellen en hem dit op papier laten ondertekenen.
Is dit papier dan rechtsgeldig en verder: welke stappen moet ik ondernemen als de verkoper elke verdere medewerking weigert en blijft bij het standpunt dat er niets mis is met de airco?
Dank alvast!