Heb ik recht op geld terug/waardebon/omruiling ander product van het merk?
Ik koop een smartphone van een bepaald merk,prijs 849euro.
Hierbij koop ik ook de flipcover van dit merk, 59.99euro.
Het scherm van dit toestel zou krasvrij moeten zijn, dus eigenlijk is er geen cover nodig.
Maar omdat ik weet dat krasvrij een rekbaar begrip kan zijn, koop is dus die cover als extra bescherming.
Ik plaats zelf op het toestel nog een screenprotector.
Na enkele dagen zijn er al krasjes en putjes op de screenprotector.
Je moet niet snel Googlen om te zien dat het een algemeen probleem is met dat type cover en er in andere landen al regelingen worden getroffen door het merk (waardebon)
Er zijn 2 types van deze cover.
Eentje met een volledig transparant scherm: krast het hele scherm
Eentje met een "venstertje" in de cover: hier zie je de krassen mooi in de vorm van dat venster.
Het verband is dus duidelijk zichtbaar.
Als ik het merk hier contacteer, kunnen ze mij alleen maar aanbieden dat ze mijn toestel komen halen en dit enkele weken later terug brengen met een nieuw scherm.
Echter is dit voor mij geen oplossing.
Als ik dan hun cover er terug op plaats, heb ik weer krassen en ben ik het toestel weer een paar weken kwijt.