Officieel accessoire beschadigt product

Purple
Topic Starter

Officieel accessoire beschadigt product

#1 , 08 jun 2015 08:22

Heb ik recht op geld terug/waardebon/omruiling ander product van het merk?

Ik koop een smartphone van een bepaald merk,prijs 849euro.
Hierbij koop ik ook de flipcover van dit merk, 59.99euro.

Het scherm van dit toestel zou krasvrij moeten zijn, dus eigenlijk is er geen cover nodig.
Maar omdat ik weet dat krasvrij een rekbaar begrip kan zijn, koop is dus die cover als extra bescherming.
Ik plaats zelf op het toestel nog een screenprotector.

Na enkele dagen zijn er al krasjes en putjes op de screenprotector.

Je moet niet snel Googlen om te zien dat het een algemeen probleem is met dat type cover en er in andere landen al regelingen worden getroffen door het merk (waardebon)

Er zijn 2 types van deze cover.
Eentje met een volledig transparant scherm: krast het hele scherm
Eentje met een "venstertje" in de cover: hier zie je de krassen mooi in de vorm van dat venster.
Het verband is dus duidelijk zichtbaar.

Als ik het merk hier contacteer, kunnen ze mij alleen maar aanbieden dat ze mijn toestel komen halen en dit enkele weken later terug brengen met een nieuw scherm.

Echter is dit voor mij geen oplossing.
Als ik dan hun cover er terug op plaats, heb ik weer krassen en ben ik het toestel weer een paar weken kwijt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 jun 2015 04:30

Heb ik recht op geld terug/waardebon/omruiling ander product van het merk?
Daar hebt U idd. naar keuze recht op. Echter hebt U naar vermoeden met een merk te doen (de prijs aleen die ze voor zo'n toestel vragen zegt genoeg) dat nu eens vierkantig zijn voeten veegt aan garantievoorwaarden omdat ze hoe dan ook toch blijven verkopen.

Een flipcover is geldverspilling en enkel voor de show, zo is een zgn. screenprotector ook niet nodig en pure supplementaire geldverspilling, naast de aankoop van het dure toestel.

De schermen van alle normale smartphones zijn van het zgn. gorillaglas gemaakt, dat volledig krasvrij is en het zonder cover of screenprotector kan stellen.

Als ik goed lees zijn er enkel krasjes op de screenprotector, dus zal het daaraan wel liggen. Een nieuw toestel of geld terug is theoretisch dus wel mogelijk maar niet in dit geval.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Purple
Topic Starter

#3 , 11 jun 2015 07:54

Een flipcover is geldverspilling en enkel voor de show, zo is een zgn. screenprotector ook niet nodig en pure supplementaire geldverspilling, naast de aankoop van het dure toestel.

De schermen van alle normale smartphones zijn van het zgn. gorillaglas gemaakt, dat volledig krasvrij is en het zonder cover of screenprotector kan stellen.

Als ik goed lees zijn er enkel krasjes op de screenprotector, dus zal het daaraan wel liggen. Een nieuw toestel of geld terug is theoretisch dus wel mogelijk maar niet in dit geval.

Dat is net het probleem.
Het toestel heeft gorillaglas 4, de flipcover is van harde plastic.
Stofdeeltjes die er tussen komen, zorgen voor krassen op het scherm (of screenprotector indien geplaatst).

Het gorillaglas krast wel degelijk (ook toegegeven door het merk).
-ik weet niet of ik het type hier mag plaatsten, anders zijn er genoeg links die ik kan plaatsen)

Ze bieden dus 2 oplossingen:

-mensen met screenprotector: toestel opsturen en er wordt een nieuwe screenprotector geplaatst
-mensen zonder: er wordt een nieuw scherm geplaatst.

Ik gebuik hem nu zonder die flipcover, dus heb geen problemen meer.
Maar zit dan wel met een accessoire van 60euro dat nutteloos is.
Een product dat dient om te beschermen, maar het brengt enkel schade aan.

Reclame

JohnD

#4 , 11 jun 2015 18:38

Stofdeeltjes die er tussen komen, zorgen voor krassen op het scherm (of screenprotector indien geplaatst).
Het gorillaglas krast wel degelijk (ook toegegeven door het merk).
-ik weet niet of ik het type hier mag plaatsten, anders zijn er genoeg links die ik kan plaatsen)
Dat begrijp ik niet, mijn S4 van 2 jaar oud die ik dagelijks overal mee heen sleur (hij zit steeds onbeschermd in mijn achterbroekzak - waar ik natuurlijk niets bij steek van sleutel o.i.d.) daar zit zonder flip of wat dan ook van cover nog steeds geen zichtbaar krasje op, en dus ook totaal zonder screenprotector die totaal overbodig is. Ik raad u dan aan om voor een nieuw scherm te kiezen, want echt waar ik vind dit totaal onaanvaardbaar.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Gebrekkige Producten”