Hallo
Jaren geleden werd onze watermeter vervangen. (inde kelder)
Sinds de vervanging was er steeds een natte plek onder de watermeter.
Ik dacht dat dit normaal was temeer dat bij de herhaalde opnames van de tellers door de watermaatschappij nooit een opmerking gemaakt werd. Ook heb ik nooit een druppel zien vallen.
Wij bezoeken onze kelder niet dikwijls.
Nadat mijn man wat bouwmateriaal in de kelder gebracht had vroeg hij mij is dat wel normaal dat er een plasje water onder de meter staat?
Ik antwoordde dat er altijd een vochtige plek was maar geen plasje water. Later ging ik in de kelder om de watermeter op te nemen want om de 2 jaar moeten wij dit zelf doen.
Toen ik in de kelder de watermeter moest opnemen spoot er water uit de meter tegen het plafond.
Het water verspreide zich over een deel van het plafond en viel dan naar beneden.
In de kelder stond drie of vijf cm water denk ik.
Ik heb eerst in paniek de plaats waar het water uitkwam willen dichtstoppen. Ik probeerde met een nagel maar die werd natuurlijk onmiddellijk door het water eruit geduwd.
Toen had ik pas door dat ik het water volledig voor de meter kon afsluiten.
Ik had het wat moeilijk met de hendel maar het lukte uiteindelijk.
Daarop heb ik de watermaatschappij gebeld die die kort daarop de watermeter vervangen heeft.
Nu beweert de watermaatschappij dat wij een gaatje kort bij de teller geboord hebben.
Er is ook duidelijk een mooi rond gaatje te zin mooi in het midden onder de teller.
Ook meen ik een barstje te zien maar dat is niet duidelijk door soort kalkaanslag?
Ik kan u zweren dat bij ons niemand een gaatje in die meter boorde. Waarom wel?
Zij kunnen niet bewijzen dat wij dat gaatje gemaakt hebben.
Wij kunnen niet bewijzen dat de meter al bij het plaatsen defect was.
Door de expert van onze verzekeringsmaatschappij werd voorgesteld dat wij onze schadeclaim zouden annuleren en de watermaatschappij van ons geen schadevergoeding en betaling van het eventueel meer waterverbruik zou eisen.
Ik heb op internet informatie over watermeters en eventuele gaatjes gezocht.
Maar ik vind geen watermeter waar zulk een gaatje voorkomt.
Weten jullie misschien hoe zulk een gaatje in een watermeter komt of dat er watermeters zijn waar er zulk een mooi rond gaatje onder de teller voorkomt?
Wat denkt u daarvan?
Wat moeten wij doen?
Hoe kunnen wij ons verdedigen?
Want ik heb de indruk dat wij niet geloofd worden.
Groetjes
Hilde Mombeek