3D printen

blackroze07
Topic Starter

3D printen

#1 , 23 dec 2014 15:59

Ik had graag meer informatie over het 3d printen en meer bepaald over wie er aansprakelijk is voor het op een website aanbieden van een CAD-scan.
Als ik als particulier een ontwerp van een website haal en het thuis afprint, wie is dan aansprakelijk voor een gebrek in het product.
Is dit de beheerder van de website, de maker van de CAD-scan die op de website werd geplaats of ben ik aansprakelijk als fabrikant van het product?
Valt trouwens de CAD-scan wel onder de wet op productaansprakelijkheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2014 16:11

Als u dat product verkoopt aan particulier dan bent u aansprakelijk tgo die particulier.
Voor de rest zal het afhangen van uw legale overeenkomst met aanbieder

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2015 11:09

En aanbieder = website of persoon die de CAD-scan op de website plaatste? Biedt de website de scans aan, of is de website enkel het platsform dat de scan-plaatser met u in contact brengt? (Is de website een webshop, of een platform als marktplaats, kapaza,...?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”