hoe lang is "een redelijke termijn"

Jb44
Topic Starter
Berichten: 3

hoe lang is "een redelijke termijn"

#1 , 26 nov 2014 18:01

Beste,

ik heb 6 maanden geleden een mountainbike van bijna 8000.00€ gekocht.
Tijdens een fietstocht is het kader middendoor gebroken, ik heb de fiets bij de dealer binnengebracht en schriftelijk een uiteenzetting gedaan tav de dealer en fabrikant.
Gezien de inhoud van het daaropvolgende mail verkeer (ook rechtstreeks van de fabrikant) wordt de garantie niet ter discussie gesteld. (bij deze fabrikant is de garantie op carbon kaders 5jaar)
Mijn vraag is nu de volgende:
De fabrikant heeft geen fietskaders van dit model meer op voorraad, en kan mij ten vroegste in januari 2015 van een nieuw kader voorzien.
Ik ben een actieve sporter en heb diverse trips en wedstrijden geboekt lang voor januari 2015, ook is het MTB seizoen nu volop bezig.
valt dit binnen "een redelijk termijn?" kan ik mijn geld terug eisen? temeer ik het vertrouwen in het merk ook ben verloren.

alvast bedankt voor de reactie,

mvg,
JB

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39091
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2014 18:04

Hebt u winkel al in gebreke gesteld
garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Jb44
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 nov 2014 18:10

bedankt voor de snelle reactie.

ik heb de websites van FOD economie al uitgeplozen, maar blijf telkens steken bij "redelijke termijn" dat is een zo subjectief gegeven.
hoe kan ik aantonen dat januari voor mij géén "redelijke termijn" is?

Reclame

Franciscus
Berichten: 39091
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2014 18:15

Door een aangetekend schrijven te sturen waar u het verhaal doet en verwijst naar de nu al 6 maanden en dat u nog minimaal X maanden moet wachten ...dat dat voor u onaanvaardbaar is en een snellere oplossing wil binnen de X dagen.
Indien niet binnen de x dagen de terugbetaling van de € 8000 + een genotsderving.
Edoch u hebt blijkbaar van fabrikant al info gehad ...vraag is hoelang gelden en waarom dan niet gereageerd?

Jb44
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 26 nov 2014 18:37

in één van mijn mails heb ik een oplossing geeist binnen de 2 weken omdat ik dit als redelijk termijn zie gezien de geplande wedstrijden en reizen.
In hun antwoord zijn ze niet ingegaan op dit deel van mijn mail, enkel dat ze mij niet verder kunnen helpen voor januari.

Terug naar “Gebrekkige Producten”