gekocht product via webwinkel niet goed

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

gekocht product via webwinkel niet goed

#1 , 27 aug 2014 16:28

ik heb een bril gekocht via internet
deze bril was verstelbaar en dus ik dacht geen probleem
echter blijkt een mini brilletje te zijn. (zoals de chinezen, alles is mini, mini prijzen mini artikelen)
en dus wil ik hem terug sturen
na veel discussie geven ze toe
ik krijg een adres in engeland en moet de bril daar na toe sturen.
nu blijkt de verzendingskost meer te kosten dan de bril.
ze antwoorden nu niet meer alleen met automatisch mails, zonder mijn tekst en zonder mogelijkheid te antwoorden alles word afgesloten
ik wil hun nu in gebreke stellen.

<edit webmaster: geen overmatig gebruik van kleuren aub>

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509
Berichten: 188

#2 , 27 aug 2014 16:30

Is het door een onaangepast bril dat u alles in meerdere kleuren wenst te vermelden? Dit leest héél vervelend.

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#3 , 28 aug 2014 00:23

Is het door een onaangepast bril dat u alles in meerdere kleuren wenst te vermelden? Dit leest héél vervelend.
zonnebril kopen :lol:
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Reclame

Inazuma
Berichten: 10233
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 aug 2014 01:29

Bij verkoop op afstand heb je normaal retourrecht.
Maar de "retour" is wel op jouw kosten ...

snellemichiel
Berichten: 193

#5 , 28 aug 2014 21:16

Bij verkoop op afstand heb je normaal retourrecht.
Maar de "retour" is wel op jouw kosten ...
Aanvullend moet hij u dus wel het product terug betalen + de normale kosten voor de levering van het product.

Bijvoorbeeld: Product 100 euro u koos voor de expresverzending van 30 iplv de standaard verzending van 10 euro.
Dan moet u dus 110* euro terug krijgen. De prijs van het product + de aangegane standaard/basis verzendkosten.

(*Zonder de uitzonderingen/waardeverminderingen in acht te nemen.)

Dit gaat hem niet over de kosten die u maakt als retour maar over de gemaakte kosten bij levering aan u.

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#6 , 18 nov 2014 23:05

een paar jaar geleden heb ik remblokken gekocht via webshop
nu wil ik die plaatsen blijken deze niet te passen
ze hebben mij de verkeerde geleverd
is de leverancier nog aansprakelijk?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Terug naar “Gebrekkige Producten”